۰
به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی انجام شد

طرح مهندس اندونزیایی برای منجمد کردن آب قطب شمال

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷
زیردریایی برای ساخت کوه یخ
زیردریایی برای ساخت کوه یخ
 
آی‌تی‌من- این طراح اندونزیایی با همکاری دنی لسمانا بودی و فیرا آلیفا و در قالب مسابقاتی بین‌المللی که از سوی انجمن معماران سیامی ترتیب داده شده، نمونه اولیه چند وسیله نقلیه شبه زیردریایی را طراحی کرد. این تیم بخاطر طرح خود جایزه دوم مسابقات یاد شده را از آن خود کرد.

نمونه اولیه وسیله‌ای که تیم کوتاهاتوهاها طراحی کرده، در بخش‌هایی از قطب شمال، آب دریا را به شکل بلوک‌های شش ضلعی منجمد می‌کند. این بلوک‌ها سپس با اتصال به هم به یک کوه یخ تبدیل خواهند شد.

این طراح با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: هدف اصلی این ایده، بازسازی اکوسیستم قطبی است که تاثیر مستقیمی روی تعادل دمایی کره زمین دارد.

روش کار نیز به این صورت است که آب دریا به مخزن‌های شش ضلعی درون زیردریایی وارد می‌شود و سپس با توربین‌هایی جریان هوای سرد به سوی مخزن هدایت می‌شود تا فرایند انجماد را تسریع کند. در طی این فرایند، زیردریایی به سطح آب بازمی‌گردد. همچنین با استفاده از یک سیستم اوسمزی معکوس نمک موجود در آب فیلتر می‌شود تا به انجماد کمک کند. ضمنا مخزن حاوی یخ با پوششی خاص در برابر نور خورشید محافظت می‌شود.

وقتی که آب منجمد شد، زیردریایی دوباره به عمق می‌رود و یک بچه کوه یخ با حجم 2027 متر مکعب رها می‌کند. این کوه‌یخ‌های مینیاتوری سپس به شکل لانه زنبوری به هم متصل می‌شوند و یک کوه یخ بزرگ شکل می‌دهند.

زیردریایی‌های طراحی شده بسیار بزرگند و می‌توانند عملکردهای دیگری نیز داشته باشند. مثلا از آنها می‌توان به عنوان مراکز تحقیقات قطبی یا هتل‌های زیر دریا استفاده کرد.

کوتاهاتوهاها همچنین پیشنهاد کرده که علاقه‌مندان به داشتن هتل‌های زیر دریا می‌توانند روی این پروژه سرمایه‌گذاری کنند.
 

 
مرجع : www.dezeen.com
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۵۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما