۰

گوگل اسیستنت جای جست‌وجوی صوتی را در دستگاه‌های اندرویدی می‌گیرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۴
گوگل اسیستنت به جای جست و جوی صوتی در دستگاه‌های اندرویدی
گوگل اسیستنت به جای جست و جوی صوتی در دستگاه‌های اندرویدی

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش 9to5Google آیکون قدیمی جست‌وجوی صوتی در اپ گوگل و ویجت نوار جست‌وجو (Search Bar) در دستگاه‌های اندرویدی با گوگل اسیستنت جایگزین می‌شود.

علاوه بر این ویجت نوار جست‌وجوی گوگل که تا کنون پیام «بگو سلام گوگل» (Say Hey Google) را نمایش می‌داد؛ اکنون از کاربران درخواست می‌کند که «از دستیارتان بپرسید» (Ask your Assistant) و زمانی که این درخواست اعلام شد، جست‌وجوهای صوتی با دستیار صوتی هوشمند گوگل انجام و نتایج در یک صفحه slide-up نمایش داده می‌شود.

به نظر می‌رسد که این تغییر هنوز برای تمامی کاربران اندروید فعال نشده و فقط برخی از کاربران آن را روی دستگاه‌های خود مشاهده کرده‌اند.

این تغییر نشان‌دهنده رویکرد گوگل است که به جای تمرکز روی جست‌وجوهای صوتی معمول می‌خواهد آینده سرویس‌هایش را به نمایش بگذارد.

از سوی دیگر، از آنجا که گوگل اسیستنت خودش پاسخ‌های مستقیم ارایه می‌کند، این تغییر می‌تواند موجب درصدی افت روی ترافیک جست وجوهای ارگانیک ناشران محتوا بشود. زیرا وقتی کاربر پاسخ سوالات خود را از دستیار صوتی گوگل دریافت کند، نیازی به جست‌وجو و کلیک کردن روی سایت‌های دیگر نخواهد داشت.

البته گوگل اسیستنت برای هر درخواستی، پاسخ مستقیمی ارایه نمی‌دهد و ضمنا اثر این تغییر فقط روی محتواهایی خواهد بود که از طریق جست‌وجوی صوتی در دستگاه‌‌های اندرویدی انجام می‌شد.

 
مرجع : 9to5Google
کد مطلب : ۲۷۲۵۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما