کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به دلیل فروش نامناسب گوشی‌های پرچمدار و تراشه‌های حافظه

سود عملیاتی سامسونگ نصف شد

سامسونگ , 11 مرداد 1398 ساعت 19:23

سامسونگ الکترونیکس روز گذشته گزارش مالی سه ماهه دوم سال جاری میلادی منتهی به 30 ژوئن 2019 خود را منتشر کرد که بر اساس آن، موفق به درآمد 56.13 تریلیون وون (47.1 میلیارد دلار) و سود عملیاتی 6.6 تریلیون وون (5.54 میلیارد دلار) شده است.


 
آی‌تی‌من- سود عملیاتی سامسونگ در فصل مالی مورد اشاره 56 درصد افت سالانه داشته که از سال 2016 و ماجرای آتش گرفتن گلکسی نوت 7 بی سابقه بوده است. درآمدهای این شرکت هم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افت نشان می‌دهد.

سامسونگ دلیل عمده این افت درآمد را کاهش قیمت و بازار ضعیف تراشه‌های حافظه دانسته و گفته است که با وجود بهبود در وضعیت تقاضا، تعدیل موجودی دیتاسنترهای عمده در فصل گذشته ادامه یافته است.

بر اساس گزارش سامسونگ، کسب و کار موبایل این شرکت به دلیل فروش بهتر گوشی‌های پرتقاضا و وضعیت خوبی داشته است. در بخش موبایل سامسونگ، اگرچه 8 درصد افزایش درآمد مشاهده می‌شود، اما سود این بخش نسبت به سال ماقبل افت شدید 42 درصدی را نشان می‌دهد. سامسونگ اعلام کرده که فروش گوشی‌های میان رده مانند گلکسی A50 و A70 رشد داشته ولی فروض گوشی‌های پرچمداری مانند S10 که سودآوری بیشتری دارند، در فصل مالی مورد نظر ضعیف بوده است.

سامسونگ در کسب‌وکار موبایل چشم امید به دو گوشی در راه خود، یعنی گلکسی فولد و نوت 10  دارد. این شرکت همچنین قصد دارد که در نیمه دوم سال جاری میلادی از سری A خود نیز گوشی‌هایی را به بازار بفرستد که سودآوری این شرکت را در این بخش تضمین کنند.

بر اساس گزارش سامسونگ، درآمدهای بخش ارتباطات موبایل و آی‌تی این شرکت در فصل مالی مورد نظر 25.86 تریلیون وون و سود عملیاتی این بخش 1.56 تریلیون وون بوده است.

در کسب‌وکار پنل‌های نمایشگر نیز افزایش ناگهانی تقاضل برای نمایشگرهای موبایل و رشد فروش پنل‌های OLED وضعیت خوبی را رقم زده و به جبران زیان‌ ناشی از فروش نمایشگرهای بزرگ انجامیده است.

در این بخش سامسونگ 7.62 تریلیون وون درآمد و 750 میلیارد وون سود عملیاتی داشته است. این در حالی است که در سه ماهه ماقبل، بخش نمایشگرهای OLED سامسونگ سودآوری نداشته است.

همچنین به دلیل تجاری سازی سرویس‌های 5G در کره جنوبی، کسب‌وکار شبکه سامسونگ نیز درآمد خوبی داشته است.

بخش دیگری که در گزارش مالی سامسونگ به آن اشاره شده، بخش لوازم الکترونیکی مصرفی است که بنا به اعلام اسن شرکت با فروش لوازم خانگی جدید و بهبود سودآوری یخچال‌ها و ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی سامسونگ جایگاه مهمی در سودآوری سامسونگ داشته است. اما در بخش تلویزیون، به دلیل تشدید رقابت‌ها در بازار، شاهد افت سود نسبت به سال گذشته هستیم.
 
 بخش لوازم الکترونیکی  مصرفی به لطف محصولاتی مانند لوازم خانگی دییجتال به درآمد 11.07 تریلیون وون و سود عملیاتی 710 میلیارد وون رسیده است.
 
 اما بخش تولید نیمه‌هادی‌های سامسونگ نیز شاهد 16.09 تریلیون وون درآمد و 3.4 تریلیون وون سود عملیاتی در سه ماهه دوم سال 2019 بوده است.

این شرکت اعلام کرده که علی‌رغم شرایط ضعیف بازار، کسب‌وکار حافظه با رشد تقاضا برای حافظه‌های NAND و DRAM مواجه بوده که عامل آن عمدتا بازار موبایل و مراکز داده بوده است. این شرکت پیش‌بینی کرده که در نیمه دوم سال تقاضا باز هم در این بخش رشد کند؛ البته سامسونگ درباره شرایط ناپایدار در خارج از صنعت هم هشدار داده که احتمالا بخشی از این ناپایداری بازار به جنگ‌های تجاری در بازارهای جهانی مانند جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین برمی‌گردد.
 
 


کد مطلب: 272556

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272556/سود-عملیاتی-سامسونگ-نصف

ITMen
  https://www.itmen.ir