۰
نایب رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرد:

اکنون بهترین زمان برای خرید کالاهای کامپیوتری است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۶
اکنون بهترین زمان برای خرید کالاهای کامپیوتری است
آی‌تی‌من- منوچهر زند گفت: در حال حاضر شاهد کاهش قیمت کالاهای کامپیوتری در بازار هستیم و تقریبا قیمت‎ کالا به کف خود رسیده است. اما همچنان مصرف‎کنندگان دست نگه داشته و خرید نمی‎کنند در حالیکه اکنون بهترین زمان خرید اقلام کامپیوتری است.

سرمایهگذاران سردرگم
وی با بیان اینکه 90 درصد از کالاهای کامپیوتری وارداتی هستند، از این رو با ثبات نرخ دلار، بازار کامپیوتر هم به آرامش و ثبات می‏رسد، افزود: یکی از مهم‎ترین عواملی که باعث رونق بازار و تثبیت قیمت‎ها می‎‏شود، ثبات قیمت ارز است. در چنین شرایطی سرمایه‏گذران و فعالان بازار قدرت تصمیم‎گیری صحیح و برنامه‎ریزی دقیق را خواهند شد. در صورتی که اکنون سرمایه‎گذاران بازار کامپیوتر به هیچ وجه قادر به ترسیم اهداف و برنامه ریزی بلندمدت نیستند و سرمایه خود را در معرض خطر می‎دانند.

زند تاکید کرد: اکنون شرایط به گونه‎ای است که بسیاری از فعالان صنف کامپیوتر تنها به دلیل تعهد و عشقی که به فعالیت چندین
و چند ساله خود دارند و همچنین اشتغال افراد زیادی در مجموعه خود از این صنف کناره‎گیری نکرده‎اند و با وجود ضرر و زیان‎های بسیار کماکان خود را سرپا نگه داشته‎اند تا این روزهای سخت سپری شود.

خودتحریمی در راس مشکلات
نایب رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اضافه کرد: البته غیر از نوسان نرخ دلار فعالان صنف کامپیوتر روزانه با مشکلات دیگری هم درگیر هستند که فعالیت آنها را به مخاطره می‎اندازد. به طور مثال بخشنامه‎های خلق‎الساعه دولت، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، گمرک، بیمه و ... از جمله مشکلاتی است که در این چند سال هیچگاه فعالان بازار را رها نکرده و همواره با آن دست و پنجه نرم می‏کنند. حداقل در شرایطی که فعالان بازار مجبورند تحریم‎ها را دور بزنند تا نیاز بازار را تامین کنند و نوسان نرخ دلار هر روز سرمایه‎اشان را به خطر می‎اندازد از دولت انتظار می‎رود بیشتر به حل مشکلات کسب و کارها توجه کند تا اینگونه دچار خودتحریمی نشویم.

نایب رییس اتحادیه صنف
فناوران رایانه تهران معتقد است؛ تنها راه برون رفت از رکود در شرایط فعلی تثبیت قیمت ارز، هماهنگی بین سازمان‎ها و تشکل‌های دولتی و خصوصی، نظارت دقیق سازمان‎های نظارتی، جلوگیری از انحصارطلبی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق و حمایت قاطع از سرمایه‎گذاران خوش نام و مطرح این حوزه است.

ارز دیجیتال و رونق بازار
وی در خصوص قانونمند شدن صنعت استخراج ارز دیجیتال در کشور و تاثیر آن در رونق بازار کامپیوتر گفت: از آنجا که بخش سخت‎افزار استخراج ارز دیجیتال(دستگاه‌های ماینر) به صنف کامپیوتر مربوط می‎شود، در صورتی که فرایند واردات دستگاه‎های ماینر قانونی شود، قطعا در بخش‎های مربوط به واردات، فروش، خدمات پس از فروش و نصب و راه‌اندازی تجهیزات ماینینگ تا حدی شاهد رونق خواهیم بود.

وی افزود: بخش فرایند استخراج ارز دیجیتال ارتباطی به صنف ندارد و هر شخصی می‎تواند دقیقا مشابه بورس وارد این عرضه شود و فعالیت کند. اما در صورتی که دانش و اطلاعات کافی داشته باشد
می‎تواند به سوددهی برسد.

زند با بیان اینکه هیچ آماری از اینکه چه تعداد از فعالان صنف کامپیوتر در این صنعت مشغول به فعالیت شده اند وجود ندارد، گفت: هرچند این صنعت زیر مجموعه صنعت فناوری اطلاعات محسوب می شود اما فعالان صنوف مختلف در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند که تعداد آنها مشخص نیست. به طور یقین با قانونمند شدن این صنعت و مجوزهای صادره در این عرصه، تعداد فعالان آن نیز مشخص خواهد شد.

صنعت سودآور ارز دیجیتال
وی تصریح کرد: واضح است که بخش‎های مختلف دولت اعم از وزارت نیرو، بانک مرکزی، گمرک، سازمان امور مالیاتی، وزارت صنعت و غیره در صنعت استخراج ارز دیجیتال ذی نفع هستند و قانونی شدن روند فعالیت در این حوزه می‌تواند سود زیادی را نصیب دولت کند. با این وجود نهادهای تصمیم گیرنده  و سیاست‎گذار در این حوزه خیلی کند عمل می‎کنند و علی رغم اینکه دو سال از پیگیری‌های اتحادیه در این خصوص می‎گذرد، به تازگی شاهد برخی اظهارنظرها در این رابطه هستیم.

 
کد مطلب : ۲۷۲۵۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما