۰
نایب رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت:

اینترنت بابت تست شبکه ملی اطلاعات، قطع نشده و نمی‌شود (خبر تکمیلی)

بنابی: خسارت قطعی اینترنت به FCPها پرداخت شده و باید به حساب کاربران منظور شود
تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴
سجاد بنابی، نایب رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت
سجاد بنابی، نایب رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت

آی‌تی‌من- جنجال بر سر قطع اینترنت برای آزمایش وضعیت شبکه ملی اطلاعات به بهمن سال گذشته بر‌می‌گردد. زمانی که نامه‌ای از سوی شرکت سداد با عنوان «رزمایش قطع اینترنت سازمان پدافند غیر عامل»، به به پذیرندگان درگاه اینترنتی ارسال شد. 

در آن زمان توضیح داده شد که خبری از قطع اینترنت نیست و تنها منظور تست میزان تاب‌آوری‌شبکه پرداخت در صورت تحریم و قطع اینترنت بوده است.
 
جنجال دوم با مصاحبه وزیر ارتباطات
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا گفت‌وگویی تصویری با خبرگزاری دولتی ایرنا داشته که در آن در پاسخ به منتقدان شبکه ملی اطلاعات می‌گوید: «می‌گویند شبکه باید مستقل باشد، تعداد زیادی مانور برگزار کرده و شبکه را قطع کردید و دیدید کار می‌کند و قطع اینترنت اختلالی روی شبکه داخلی ما به وجود نیاورده است. پس شبکه ما مستقل است».

ایمن ثابتی کارشناس شبکه فارسی‌زبان ایران اینترنشنال، شبکه‌ای که گفته می‌شود تامین مالی آن از سوی عربستان سعودی انجام می‌شود، با انتشار این اظهار نظر در توییتر خود مدعی شد که وزیر ارتباطات ایران تایید کرده است که همه داستان‌هایی که ردباره قطع کابل اینترنت دراروپا گفته شده، دروغ بوده و ماجرای قطع اینترنت در ایران واقعی است. ادعایی که نسبتا واکنش زیادی هم در برداشت و 1400 نفر آن را پسندیده و 236 بار ریتوییت شد.
 
پاسخ به ادعای قطع اینترنت
در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی ثابتی، سجاد بنابی نایب رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت در مقام پاسخگویی برآمد و نوشت: «هیچگاه اینترنت مردم برای تست شبکه ملی قطع نشده و نخواهد شد. برخی مراجع در ارزیابی تاب‌آوری شبکه ملی در برابر تحریم‌ها، بعضن اینترنت بانک‌ها یا شبکه انرژی راقطع و تداوم خدمت را بررسی کردند. نادان نیستیم که تحریم‌های ناموفق دوستان آمریکایی شما راما به مردم وشرکت‌های ایران تحمیل کنیم».

بنابی همچنین محل دقیق قطع فیبرهای نوری شرکت اینترروت (جی تی تی) در ششم تیرماه ۹۸ که برای ۸۳ دقیقه باعث ایجاد اختلال گسترده در اینترنت ایران شد را منتشر کرد.
 
پرداخت جریمه به FCPها
نایب رییس هیات مدیره زیرساخت در گفت‌وگو با آی‌تی‌من به توضیحات بیشتری درباره ارزیابی شبکه پرداخت و گفت: این تست‌ها از سوی مراجع مختلف انجام شده و نتایج همه آنها هم موفقیت آمیز بوده است.

بنابی همچنین در پاسخ به این سوال که قرار بود بابت این اختلال اینترنت به مردم خسارت پرداخت شود گفت: ما دو تفاهم نامه سطح کیفی خدمات (SLA)، یکی با تامین کننده اینترنت و دیگری با FCPها داریم.

وی افزود: براساس SLA ما از شرکت خارجی تامین کننده اینترنت غرامت دریافت کرده‌ایم و این غرامت به حساب شرکت‌های FCP بابت قطعی و اختلال اینترنت منظور شده است.

نایب رییس هیات مدیره زیرساخت ادامه داد: FCPها هم طبق قانون موظفند این خسارت را به کاربران خود پرداخت کنند و اگر چنین اتفاقی نیفتاده، کاربران می‌توانند موضوع را از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیری کنند.

 
کد مطلب : ۲۷۲۶۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما