۰
معاون وزارت صنعت:

دستورالعمل صدور جواز استخراج رمزارزها با مشورت صاحب‌نظران تهیه می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۸
سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت
سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت

آی‌تی‌من- با وجود ابلاغ مصوبه استخراج رمز‌ارزها از سوی هیات دولت، هنوز دستورالعمل صدور جواز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده نشده و به همین دلیل مجوزی نیز برای فعالان این حوزه صادر نشده است.

در همین رابطه جلسه‌ای به میزبانی وزارت صنعت با فعالان این حوزه امروز برگزار شد.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت از این جلسه، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در این نشست گفت: در گذشته در مواجه با فناوری‌ها و کسب وکارهای نوین عکس‌العمل‌ها مثبت نبود و زمان زیادی می‌گذشت تا با این حوزه‌ها کنار بیایند.

زرندی معتقد است در موضوع رمز ارزها، دولت نسبت به دیگر فناوری‌ها با سرعت بهتری عمل کرد و تلاش شد تا به جای مقابله با این بخش، برای آن چارچوب و قانون مشخص شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: در اقتصاد آینده دنیا، رمز ارزها نقش مهمی خواهند داشت و می‌خواهیم این صنعت در کشور شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از زیرزمینی شدن فعالیت‌ها جلو گیری کرد، ادامه داد: در این راستا دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها پس از مشورت با صاحبنظران و فعالان این بخش، نهایی می‌شود.

به گفته زرندی سرعت در زمان صدور مجوز استخراج رمز ارزها خیلی اهمیت دارد و در این مساله دقت لازم خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: با قانونی شدن فعالیت این بخش ، کسب و کارهای جدید دیگری هم شکل خواهد گرفت به طوری که در زمینه تولید ماینر، سیستم‌های خنک‌کننده، طراحی فارم‌ها و... نیز برخی وارد کار شده‌اند.

وی در پاسخ به انتقاد فعالان تولید رمز ارزها از قیمت تعیین شده انرژی گفت: در مرحله اول، آنچه برای ما مهم بود قانونی شدن در چارچوب قرار گرفتن این کسب و کار است.

زرندی گفت: بعد از تدوین دستورالعمل صدور جواز و تعیین سقف صنعتی شدن استخراج رمز ارزها و فعالیت قانونی این بخش، با همفکری و همراهی سایر بخش‌های مرتبط مثل وزارت نیرو می‌توان راه توسعه و حل مشکلات این صنعت را دنبال کرد.

 
کد مطلب : ۲۷۲۶۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين