۰
به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها

کاربران بیشتر مراقب گوشی‌های‌شان هستند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵
استفاده بهینه از گوشی‌های هوشمند
استفاده بهینه از گوشی‌های هوشمند
 
آی‌تی‌من- بر اساس آماری که به تازگی استراتژی آنالیستیک منتشر کرده، کاربران آمریکایی به طور میانگین گوشی‌هایشان را ۳ سال نگه می‌دارند، این در حالی است که تا چند سال پیش زمان استفاده از گوشی فقط یک سال بود و بعد از آن با عرضه مدل‌های جدید، کاربران اقدام به تعویض گوشی‌هایشان می‌کردند.
 
استراتژی آنالیستیک گزارش داده که این موضوع در نتیجه بالا رفتن قیمت گوشي‌های بالا رده اتفاق افتاده است. 

بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، گوشی‌های اپل به صورت میانگین برای مدت 18 ماه مورد استفاده قرار می‌گیرند و این رقم برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ کمتر از ۱۷ ماه است. با این اوصاف به نظر عصر تعویض سال به سال گوشی‌ها به پایان خود رسیده است. فروش گوشی‌های هوشمند طی سال گذشته در سراسر دنیا به نصف رسیده و به اعتقاد برخی از محققان این صنعت طی چند ماه آتی بدتربن وضعیت را در بخش فروش تجربه خواهد کرد.

استفاده از گوشی‌های هوشمند

البته باید به این نکته هم توجه کرد که گوشی‌های جدید خیلی قابلیت تازه و هیجان‌انگیزی ندارند و کاربران عقیده دارند که به روز رسانی‌های اعمال شده در گوشی‌های جدید آن‌ها را برای خرید و تعویض گوشی‌‌های‌شان قانع نمی‌کند.

از سوی دیگر قیمت سرسام آور گوشی‌های پرچمدار مانع بزرگی برای خرید گوشی‌های جدید و کنار گذاشتن گوشی‌های قدیمی است.

حتی با وجود عرضه فناوری‌های نسل 5G اگرچه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ و هیجان انگیزی دارد، اما به دلیل قیمت بالایی که این دستگاه‌ها دارند، کاربران ترجیح می‌دهند فعلا سراغ این دستگا‌ه‌ها نروند.

این موضوع باعث شده تا درآمد شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و اپل از محل فروش گوشی‌های پرچمدارشان به شدت افت کند و تلاش می‌کنند تا خسارت ناشی از کاهش فروش گوشی‌های رده بالا را به گونه‌ای دیگر جبران کنند. در این میان سامسونگ روی گوشی‌های میان‌رده‌اش مانور می‌دهد و سعی کرده در طول چند سال اخیر با ارایه امکانات فوق‌العاده روی گوشی‌های میان‌رده‌اش، کاهش چشمگیر گوشی‌های فلگ‌شیپ خود را جبران کند که البته در این زمینه هم بسیار موفق عمل کرده است.

اما اپل به دلیل اینکه فقط روی گوشی‌های پرچمدار کار می‌کند و گوشی میان‌رده‌ای ندارد و از سوی دیگر قیمت محصولاتش‌ همیشه نسبت به سایر رقبا بالا بوده، چاره‌ای جز مانور روی محصولات دیگرش همچون سرویس‌های TV و موزیک ندارد.

با این حال جبران کاهش فروش بخش گوشی‌های پرچمدار خیلی ساده نیست و هر سال شاهد عرضه گوشی‌های پرچمدار از برندهای مختلف مثل سامسونگ و اپل هستیم همانطور که در طول یک ماه اخیر سامسونگ گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ را معرفی کرد و اپل تا یکی دو هفته آینده سری جدید گوشی‌های آيفون را عرضه می‌کند، همچنین گوگل تا اوایل پاییز اقدام به معرفی پیکسل‌های جدید خواهد کرد و هواوی گوشی پرچمدار جدیدش از سری میت را به بازار خواهد آورد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرکت‌ها برای جبران این عقب افتادگی چه تدبیری خواهند اندیشید.

 
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۲۷۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما