۰
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد:

دستور ویژه رییس جمهور به وزارت آموزش و پرورش درباره بازی‌های ویدیویی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۶
دستور ویژه رییس جمهور به وزارت آموزش و پرورش درباره بازی‌های ویدیویی
دستور ویژه رییس جمهور به وزارت آموزش و پرورش درباره بازی‌های ویدیویی

آی‌تی‌من- امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، عصر روز گذشته در جریان بازدید از جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، با اعلان این خبر گفت: مرکز ملی فضای مجازی توجه ویژه‌ای به مساله تحولات بازی در حوزه‌های جدی‌تری مانند آموزش و مهارت‌افزایی دارد و به طور خاص نقش بازی‌ها در آموزش را مورد توجه قرار داده و گزارشی در این خصوص تهیه شده است. همچنین از طریق آقای رییس جمهور به وزارت آموزش و پروش ابلاغ شده است که موضوع بازی‌های رایانه‌ای در آینده نظام تعلیم و تربیت به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی همچنین گفت: وجود تعداد قابل توجه بازیکنان حرفه‌ای در کشور، نشان دهند ضرورت بالای برگزاری رویدادهایی مانند این مسابقات است.

خوراکیان گفت: زمانی که یک موضوعی مخاطب بالایی دارد، ضروری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده و رویدادها و اتفاقات متناسبی را برگزار کرد. در کشور 5 میلیون بازیکن حرفه‌ای فعال هستند و همین موضوع مهم‌ترین دلیل درباره ضرورت برنامه‌ریزی و برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، با در نظر گرفتن جهت‌گیری‌ها و انتقال پیام‌های لازم در این مسیر است.

وی با بیان این که جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی رویداد ارزشمندی است که به هدایت و ارتقای استعداد‌های بازی‌های ویدیویی در کشور می‌پردازد گفت: حضور سه بازی ایرانی در این رویداد دلگرم‌کننده است. چند سال قبل دغدغه‌های زیادی درباره بازی‌های ایرانی وجود داشت. اما امروز نه تنها بازی‌های ایرانی مورد توجه بازیکنان حرفه‌ای قرار گرفته که حتی بر بستر آنها مسابقه برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی را حضور یک بازی جدی در میان رشته‌های مسابقات دانست و گفت: بازی‌های جدی مبحث بسیار  مهمی بوده و در آینده نقش زیادی در حوزه آموزش و مهارت‌افزایی بازی خواهند کرد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی درباره اقدامات این مرکز در حوزه بازی‌های ویدیویی توضیح داد: در سند ملی بازی‌های رایانه‌ای که در مرکز ملی تهیه و در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید، به نهادهای مختلفی از قبیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وزارت‌خانه‌های ارشاد و ارتباطات، صدا و سیما و... وظایفی محول شده است و ما در حال پیگیری محقق شدن این ماموریت‌ها هستیم.

خوراکیان ادامه داد: همچنین در مرکز ملی فضای مجازی، مطالعات و آینده‌نگری در حوزه بازی‌ در حال انجام است تا علاوه بر سند ملی مصوب شده، سیاست‌گذاری‌های لازم متناسب با تحولات این حوزه اتخاذ شود.

وی رصد تحولات بازی‌های ویدیویی را دیگر اقدام این مرکز برشمرد و گفت: برخی موارد نیاز است به فوریت به اطلاع مسوولان تربیتی و فرهنگی رسیده و حتی به خانواده‌ها و بازیکنان آگاهی‌های لازم داده شود. ما ضمن رصد تحولات این حوزه، در صورت نیاز حتی در مصادیق خاص نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 
کد مطلب : ۲۷۲۷۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما