۰

جریمه صفحه فیس‌بوک حزب نتانیاهو به دلیل نفرت‌پراکنی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۸
بنیامین نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو
 
آی‌تی‌من- فیس‌بوک اعلام کرده که صفحه رسمی نتانیاهو، سیاست‌های ضد نفرت پراکنی را نقض کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کارزار خود برای انتخابات 17 سپتامبر، می‌خواهد نظر ملی‌گراها و افراد مذهبی تندرو را جلب کند که از افزایش نفوذ سیاسی شهروندان فلسطینی هراس دارند.

در واکنش به این نفرت پراکنی صفحه نتانیاهو، فیس‌بوک روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که چت‌بات این صفحه را که متعلق به حزب لیکود است، 24 ساعت معلق کرده است.

فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از بررسی دقیق فعالیت‌های بات فیس‌بوکی کمپین تبلیغاتی حزب لیکود، نقض سیاست‌های ضد نفرت پراکنی برای ما آشکار شد و اگر موارد نقض دیگری هم مشاهده شود، اقدامات متناسب در نظر گرفته خواهد شد.

این صفحه برای هر بازدیدکننده‌ای پیامی خودکار با این محتوا ارسال می‌کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سیاست دست‌راستی دولت یهود، امنیت و اسراییل قدرتمند را دنبال خواهد کرد. البته این پیام هم اکنون حذف شده است.

این پیام خودکار می‌افزود: هر ائتلاف دیگری که شامل سیاستمداران عرب باشد، یک دولت ضعیف چپگرای سکولار خواهد بود و به اعرابی تکیه خواهد داشت که می‌خواهند همه ما را، از زنان گرفته تا کودکان و مردها، نابود کنند.

پنجره این چت‌بات تصویر و نام نتانیاهو را نیز در خود داشت، اما در متن ذکر شده بود که این پیام یک فرد داوطلب است.

نتانیاهو این متن را حاصل اشتباه یکی از کارکنان دانسته و گفته که نقشی در نوشتن آن نداشته است.

اعراب اسراییل در حدود یک پنجم جمعیت این کشور جعلی را تشکیل می‌دهند. این اعراب فلسطینی‌هایی هستند که پس از تشکیل اسراییل در سال 1948 در شهرهای خود ماندند. صدها هزار فلسطینی نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند. نتانیاهو همواره این اعراب را برای موجودیت اسراییل یهود خطرناک دانسته است. وی بارها گفته است که اسراییل کشوری برای همه شهروندان نیست، بلکه یک دولت ملت از مردم یهودی است؛ همین و بس.


 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۷۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما