کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون شهردار تهران:

تاکسی‌های اینترنتی از اول مهر تحت نظارت شهرداری‌ها قرار می‌گیرند

فارس , 25 شهريور 1398 ساعت 19:08

معاون شهردار تهران گفت: از ابتدای پاییز همه تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می‌گیرند.



آی‌تی‌من- اختلاف اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی و شهرداری‌ها بر سر مدیریت و نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی در حالی همچنان ادامه دارد که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مدعی شد تدوین و ابلاغ دستورالعمل مربوط بر نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی از سوی وزارت کشور در مراحل پایانی کار قرار دارد.

محسن پورسید آقایی معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره تاکسی‌های اینترنتی و اقداماتی که شهرداری در این راستا در دستورکار قرار داشته است گفت: دستورالعلمی در این زمینه با هماهنگی وزارت کشور تهیه و بزودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این دستورالعمل احتمالا تا پایان هفته جاری در سراسر کشور ابلاغ می‌شود و بر همین اساس، تا پایان تابستان و از ابتدای مهر تمام تاکسی‌های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می‌گیرند.

این در حالی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر با نظارت شهرداری‌ها روی تاکسی‌های اینترنتی مخالفت کرده بودند.

اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی نیز معتقد است براساس قانون، این اتحادیه مسوول نظارت بر این نوع کسب و کارهاست و نهادهای دیگر حق دخالت ندارند.

در مقابل شهرداری و وزارت کشور می‌گویند عدم نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی مشکلاتی را به همراه داشته است که ثبت‌نام بی‌ضابطه رانند بخشی از آن است.

این دستورالعمل سبب خواهد شد تا بخشی از درآمد تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری‌ها پرداخت شود.

 


کد مطلب: 272795

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272795/تاکسی-های-اینترنتی-اول-مهر-تحت-نظارت-شهرداری-ها-قرار-می-گیرند

ITMen
  https://www.itmen.ir