۰

محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی شد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵
مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی
مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی

آی‌تی‌من- ناصر حکیمی پس از دو سال و دو ماه فعالیت، از سمت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی برکنار شد و جای خود را به مهران محرمیان داد.

حکیمی در طول 26 ماه فعالیت خود چالش‌های متعددی را تجربه کرد. او که پیشتر به عنوان مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی فعالیت می‌کرد، در اوج اختلافات این نهاد با فین‌تک‌ها، سرپرستی معاونت فناوری‌های نوین را عهده‌دار شد و البته تغییر چندانی در موضع بانک مرکزی علیه این استارتاپ‌های نوپا پدید نیامد. همچنین تعیین موضع بانک مرکزی در قبال ارزهای مجازی ماه‌ها طول کشید که از نقاط نه چندان درخشان کارنامه حکیمی محسوب می‌شود.

با این حال در زمان او سامانه‌های متعددی در حوزه بانکداری الکترونیکی از جمله کاشف و صیاد راه‌اندازی شد و البته پروژه‌هایی مانند سپاس نیز فرجام مشخصی نداشت.
آخرین تلاش مهم معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی، الزام بانک‌ها از ابتدای خردادماه برای ارایه رمز یک بار مصرف بانکی به مشتریان بود که در نهایت با عقب‌نشینی نسبی بانک مرکزی از اجرای این طرح، قرار شد در صورت سواستفاده از رمزهای ثابت، بانک‌ها وظیفه پرداخت خسارت را برعهده بگیرند.
 
محرمیان از خدمات انفورماتیک آمد
مهران محرمیان از مدیران با سابقه شرکت خدمات انفورماتیک است. ماموریت او براساس حکم عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی این چنین است: «با توجه به اهمیت تقویت، بروزرسانی و کارآمدسازی سامانه‌های نظارتی بانک مرکزی و ایجاد شفافیت لازم اقتصادی بر اساس سیستم‌های فناوری اطلاعات در حوزه‌های ارزی و ریالی و نظارت و کنترل جدی بر شرکت‌های حوزه پرداخت الکترونیکی ضروری است برنامه‌ریزی لازم در افق‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای پیشبرد امور فوق‌الذکر انجام گیرد».

براساس گزارش سایت خبری ایبنا وابسته به بانک مرکزی، محرمیان مدرک دکتری خود را در رشته الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران) اخذ کرده و معاونت شبکه شرکت خدمات انفورماتیک و عضو هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک فرادیس گستر کیش بوده است. محرمیان مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی الکترونیک را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده و رتبه ۹ کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد سال‌های ۷۰ و ۷۴ بوده است.

محرمیان در مدت فعالیت در شرکت خدمات انفورماتیک توانسته تا جوایز متعد و حائز اهمیتی همچون SATLABS را که زیر مجموعه آژانس فضایی اروپا است را برای گواهینامه ساخت پایانه سازگار با استاندارد DVB-RCS  کسب کند. همچنین دو مرتبه رتبه سوم تحقیقات توسعه‌ای را در جشنواره خوارزمی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۳ را به خود اختصاص داده و در جشنواره خوارزمی سال ۱۳۸۱ رتبه دوم در بخش تحقیقات توسعه‌ای را کسب کرده است.
 
محرمیان، خبری خوش برای فین‌تک‌ها؟
امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در توییتی انتصاب محرمیان را به شرکت‌های فین‌تک تبریک گفته چرا که به عقیده او «فین‌تک‌ها از اولویت‌های نگاه او هستند».

 
کد مطلب : ۲۷۲۸۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما