۰

اعتصاب فروشندگان موبایل در پی قطع 30 هزار دستگاه گوشی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

آی‌تی‌من- از ابتدای هفته انتشار اخبار مربوط به قطع  30 هزار دستگاه گوشی که پیشتر رجیستر شده بود، تبعات زیادی در پی داشت و سامانه همتا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اقدام برای جلوگیری از امکان رجیستری گوشی‌های مسافری برای مصارف تجاری انجام شده است. 

بر اساس گزارش فروشندگان بازار، این افراد پس از خریداری، این گوشی‌ها را با کد ملی یا شماره تلفن خود فعال‌سازی می‌کنند تا روند انتقال مالکیت گوشی به مشتری راحت‌تر انجام شود؛ درحالی‌که روبات سامانه همتا صرفا بر مبنای تعداد ثبت سریال در یک روز و انتقال مالکیت در همان روز، اقدام به مسدودسازی و سلب مالکیت گوشی‌های تلفن همراه کرده‌ است.

در حالی که فروشندگان بازار مدعی هستند که خرید گوشی از شرکت‌ها برای‌شان به‌صرفه نیست، چرا که حق انتخاب گوشی را برای خرید ندارند و شرکت هر مدل و تعداد گوشی که بخواهد در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد، آنها مجبورند سراغ گوشی‌های مسافری بروند و از آنجا که تاکنون واردات گوشی از طریق مسافری منع قانونی نداشته، حالا و به یکباره این گوشی‌ها مسدود شده و از کار افتاده است. 

بر این اساس برخی از فروشگاه‌ها از یکشنبه به شکل موقتی تعطیل شدند چرا که امکان پاسخگویی به مشتریان و خریداران را نداشتند. در همین راستا نه تنها فروشندگان مرکز خرید علاءالدین، بلکه برخی از مراکز خرید در شهرهای دیگر از جمله مشهد و تبریز در اعتراض به این اقدام، اعتصاب کرده و با تجمع خواستار ارایه راه حلی برای این مشکل شدند.

از سوی دیگر حتی گزارش‌هایی مبنی بر غیرفعال شدن برخی از گوشی‌هایی منتشر شده که از از نمایندگی‌های رسمی و فروشگاه‌های اینترنتی خریداری شده است که در این زمینه هنوز سامانه همتا جوابیه‌ای ارایه نکرده است.

با توجه به اینکه چند روزی از بروز این مشکل گذشته، نه ستاد مبارزه با قاچاق کالا، نه سامانه همتا و نه تعزیرات اطلاعیه‌ای صادر نکرده‌اند. بر این اساس بازار همچنان نابسامان است، فروشندگان به دلیل نگرانی از قطعی گوشی‌های رجیستر شده، اقدام به فروش گوشی نمی‌کنند، خریداران هم فعلا برای خرید گوشی دست نگه داشته‌اند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که تا آخر هفته چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا برای گوشی‌های قطع شده چاره‌ای اندیشیده می‌شود و کاربران متضرر نمی‌شوند یا فروشندگان مسوول پرداخت خسارت مشتریان خواهند بود.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۸۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما