۰

گلکسی فولد: اما و اگرها درباره گوشی تاشو سامسونگ

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷
سامسونگ گلکسی فولد
سامسونگ گلکسی فولد

آی‌تی‌من- عرضه گلکسی فولد، یعنی نخستین گوشی تاشدنی دنیا مواجه شد با ارایه نسل پنجم شبکه موبایل که سرعتی بسیار بیشتر از نسل چهارم ارایه می‌داد. این دستگاه نه تنها از سیستم نرم‌افزاری بسیار قدرتمندی بهره می‌برد، بلکه سخت‌افزار آن نیز شکل و شمایل و البته کارکرد تازه‌ای دارد و روش کاربری را متحول کرده است.
با همه این‌ها به نظر می‌رسد سامسونگ به عنوان پیشرو قصد داشت در بازار موبایل دنیا عصر تازه‌ای را رقم بزند؛ گلکسی فولد به عنوان نخستین گوشی تاشونده دنیا به تازگی راهی بازار شده است. بر این اساس لازم است که نکاتی را درباره این دستگاه بدانید.

دو نمایشگر مجزای گلکسی فولد
گلکسی فولد بر خلاف تصویری که از آن تاکنون در رسانه‌ها منتشر شده، دارای دو نمایشگر مجزاست؛ نمایشگری که در بخش داخلی قرار دارد و پس از باز شدن آن را می‌بینید و اندازه‌ای برابر ۷.۳ اینچی است، اما این گوشی از نمایشگر خارجی نیز بهره می‌برد که سایزی ۴.۶ اینچی دارد.
این نمایشگر از نوع داینامیک AMOLED با وضوح +QXGA است.

اگرچه باز شدن بخش داخلی نمایشگر بزرگی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد،‌ اما در حالت بسته می‌توان همه کارها را به وسیله همان نمایشگر خارجی انجام داد اما نمایشگر بزرگ داخلی حس خوبی را هنگام کار به کاربر القا می‌کند. این دستگاه با توجه به نمایشگر بزرگی که دارد و امکان استفاده از آن را به عنوان تبلت به کاربر می‌دهد اما به دلیل اینکه تا می‌شود می‌تواند به راحتی داخل هر جیبی جا می‌شود.

لولای پیچیده گلکسی فولد
سامسونگ در بخش لولا که گوشی از آن قسمت تا می‌شود، ساختار پیچیده‌ای قرار داده که از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود و همانند کتاب به راحتی تا می‌شود؛ این لولا داخل محفظه‌ای قرار گرفته که شکلی یکپارچه به دستگاه می‌دهد و به راحتی و نرمی باز و بسته می‌شود.

بر اساس گزارش سامسونگ بخش لولای گلکسی فولد ۲۰۰ هزار بار یعنی معادل ۵ سال کار با دستگاه باز و بسته شده تا این اطمینان حاصل شود که دستگاه در طول این مدت از بخش تاشو آسیب نمی‌بیند.

قابلیت‌های نمایشگر تاشو گلکسی فولد
بر اساس گزرش سامسونگ، گلکسی فولد این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که در یک زمان سه اپلیکیشن متفاوت را روی نمایشگر باز کرده و همزمان از آنها استفاده کنند.
این دستگاه دارای قابلیت App Continuity است که این امکان را فراهم می‌کند؛ هنگام استفاده از نمایشگر کوچک می‌توانید اپ‌ها یا کارهایی را که روی آن انجام می‌دادید به نمایشگر داخلی و بزرگ‌تر منتقل کنید و از آن بهره ببرید.

۶ دوربین گلکسی فولد
گوشی گلکسی فولد دارای ۶ دوربین مجزا است که سه دوربین در پنل نمایشگر خارجی قرار گرفته و شامل دوربین اصلی حسگری ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، دوربین دوم با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز عریض و دیافراگم f/2.4 و دوربین سوم با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو و دیافراگم f/2.4 است.

از طرفی در پنل جلویی دستگاه دو دوربین مجزا مشاهده می‌شود که دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است و دوربین دوم، حسگری ۸ مگاپیکسلی دارد و برای تشخیص عمق به‌کار می‌رود. در کنار این‌ها، یک دوربین دیگر در بخش بیرونی گلکسی فولد برای ثبت تصاویر سلفی کاربرد دارد. این دوربین حسگری ۱۰ مگاپیکسلی دارد و از دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.

سایر ویژگی‌های گلکسی فولد
گوشی تاشدنی سامسونگ از پردازنده‌ای با لیتوگرافی ۷ نانومتری، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی بهره می‌برد. بااین‌حال مواردی مثل جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون یا پشتیبانی از کارت میکرو SD در این دستگاه دیده نمی‌شوند.

با همه اینها گلکسی فولد تازه وارد بازار شده است باید منتظر بازخورد کاربران باشیم و ببینیم که آیا این دستگاه می‌تواند نقشی در تحول دنیا موبایل ایفا کند یا فقط به عنوان یک نام در کارنامه سامسونگ ثبت خواهد شد.

با توجه به اطلاعاتی که درباره این دستگاه منتشر شده، یک دستگاه هیجان‌انگیز است که نه تنها در نقش یک گوشی کوچکتر از ۵ اینچ حاضر می‌شود، بلکه گوشی هوشمندی است که قابلیت باز شدن دارد به یک دستگاه تبلت تبدیل می‌شود و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این گوشی بیش از 2000 دلار قیمت دارد و نباید انتظار داشته باشیم که تعداد زیادی از آن به دلیل قیمت بالای آن از به فروش برسد.

به هر حال تا عرضه جهانی آن باید منتظر بمانیم و شاهد بازخورد آن از سوی کاربران در دنیا باشیم.

 
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۲۸۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما