۰
با انتصاب مجری جدید

ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از سه سال جان می‌گیرد

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۱
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

آی‌تی‌من- در حالی که سه سال از آغاز پروژه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌گذرد، مدیر این پروژه تغییر کرد.
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، با صدور حکمی ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات را در راستای ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به‌عنوان مجری پروژه «ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه پژوهش‌های کاربردی برگزیده» منصوب کرد.
 
حکم وزیر ارتباطات
متن کامل حکم وزیر ارتباطات به این شرح است:
«جناب آقای دکتر هاشمی
معاون محترم فناوری و نوآوری
 بر اساس ابلاغیه شماره 24274 مورخ 31 اردیبهشت ۹۸ معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان سال «رونق تولید»، جنابعالی به‌عنوان مجری پروژه «ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه پژوهش‌های کاربردی برگزیده» منصوب می‌شوید. در این راستا ضمن انجام اقدامات لازم به شرح زیر، با راهبری جنابعالی اقدامات اجرایی برای تحقق زیر پروژه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با «توسعه پژوهش‌های کاربردی برگزیده» از طریق پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت پذیرد.

1- اجرای کلیه وظایف محوله مندرج در ابلاغیه فوق‌الذکر (نامه شماره 24274 مورخ ۳۱/۲/۹۸ رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی)؛
2-  تنظیم منشور پروژه مطابق با مفاد ابلاغیه فوق‌الذکر ظرف دو هفته در قالب «نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی (نیپا)» و پس از تائید، ارسال آن از طریق سامانه نیپا به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛
3-  در چارچوب اعتبارات، وظایف و اختیارات دستگاه، کلیه اقدامات لازم را برای تامین منابع مالی پروژه به نحوی به عمل‌آورده که پروژه مذکور طبق برنامه زمان‌بندی مصوب اجرا شود؛
4-  ارسال گزارش اقدامات به‌عمل‌آمده برای اجرای پروژه به‌صورت مستمر از طریق سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی (نیپا) به دبیرخانه ستاد».
 
کریدور ICT، مهم‌ترین پروژه اقتصادی وزارت فاوا
«ایجاد یک کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات» از سال 95 و در زمان وزارت محمود واعظی، به عنوان یکی از تکالیف وزارت فاوا در حوزه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت.

در آن زمان امیر حسین دوایی معاون وقت فناوری و نوآوری وزارتخانه وعده داد که ظرف پنج سال (تا سال 1400) این کریدور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته او منطقه ويژه فرودگاهي پيام به عنوان شهرك صنعتي ICT براي جذب سرمايه گذاران خارجي و داخلي دانش بنيان پارك فناوري فاوا، پژوهشگاه ICT، پژوهشگاه فضايي و پژوهشكده سامانه‌هاي حمل و نقل فضايي به عنوان نهادهاي علمي و پژوهشي و همچنين سايت بومهن به عنوان مجراي ارتباطات اينترنتي كشور و تله هاوس ارتباطات منطقه‌اي از جمله فاكتورهای موجود براي يك كريدور بزرگ در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور است.

با وجود این که در ابتدا اعلام شده بود این پروژه ظرف 5 سال راه می‌افتد، یک سال پس از آغاز آن یعنی در سال 96، محمد جواد آذری جهرمی وزیر جدید ارتباطات اعلام کرد که فاز اول این پروژه تمام شده و فاز دوم آن نیز آغاز شده است و فاز سوم که فاز نهایی است، در سال آینده (تا پایان سال 97) انجام می‌شود. هشت شرکت برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند و دو شرکت بین‌المللی نیز در این پروژه فعال هستند.

او همچنین تاکید کرد که «مهم‌ترین پروژه اقتصادی ما کریدور فاوا است» و این پروژه «در مجموعه فرودگاه پیام» در حال پیگیری است.

اکنون با انتصاب مسوول جدیدی برای این پروژه، باید دید وعده اتمام آن چه زمانی محقق می‌شود.
 
کد مطلب : ۲۷۲۸۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما