کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

براساس مصوبات سومین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی

10 استعلام اولویت‌دار برای الکترونیکی شدن مشخص شد

روش فنی تایید مجوز دسترسی پلت‌فرم‌ها به اطلاعات بیمه شخص ثالث تدوین می‌شود

6 مهر 1398 ساعت 18:54

متن کامل مصوبات سومین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی منتشر شد.



آی‌تی‌من- سومین جلسه کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی، 5 مصوبه به همراه داشت که از جمله آن تعیین استعلام‌های اولویت دار دولت الکترونیکی بود. این مصوبات با امضای رضا باقری اصل رییس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی کشور در روزنامه رسمی منتشر شد.

متن کامل مصوبات کارگروه به این ترتیب است:
مصوبه شماره یک: پایگاه ملی بیمه‌های اجتماعی کشور با توجه به درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موافقت اعضا به پایگاه ملی رفاه ایرانیان تغییر نام یافت.

مصوبه شماره 2: جدول استعلام اولویت‌دار ارایه شده در جلسه به شرح زیر مورد تایید اعضا قرار گرفت تا اقدامات لازم معمول گردد و فهرست پیوست به صورت دوره‌ای به‌روزرسانی شده و دبیرخانه موظف به پیگیری مستمر الکترونیکی شدن آنها و ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌ها به کارگروه است.

1- احراز هویت اشخاص حقوقی
2- وضعیت نظام وظیفه
3- آگهی روزنامه رسمی شرکت‌ها
4- وضعیت مدارک تحصیلی افراد (مدارس، دانشگاهی و حوزوی)
5- سوپیشینه کیفری افراد
6- کد فراگیر اتباع خارجی
7- تایید سند مالکیت املاک
8- تایید اجاره‌نامه
9- حریم میراث فرهنگی
10- جرایم گاز، آب، برق و مخابرات

مصوبه شماره 3: در اجرای ماده 5 آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادل اطلاعات (موضوع تبصره 1 بند ث ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه) مصوب شورای عالی فضای مجازی و همچنین بند الف مصوبه شماره دو جلسه دوم کارگروه، مقرر شد امکان حذف استعلام کاغذی مدارک تحصیلی حداکثر تا آذرماه 1398 توسط هریک از متولیان مربوطه فراهم شده و با پیگیری دبیرخانه پایگاه اطلاعات پایه مدارک تحصیلی به بهره‌برداری برسد.

مصوبه شماره 4: پیرو گزارش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارایه اطلاعات به کسب و کارهای الکترونیکی از جمله استارتاپ‌ها و امکان‌سنجی ارایه اطلاعات بیمه شخص ثالث به کسب و کارهای برخط، مصوب گردید تا به منظور پیشگیری از سواستفاده در خرید و فروش خودرو، روش فنی تایید مجوز دسترسی اطلاعات بیمه شخص ثالث برای انتشار در پلت‌فرم‌های رایانه‌ای توسط نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیات مقررات‌زدایی و تسهیل فضای کسب و کار و بیمه مرکزی و همچنین عضو حقیقی کارگروه (جناب اقای جوان‌بخت) تدوین و برای تصویب در جلسه بعدی کارگروه ارایه شود.

مصوبه شماره 5: پیرو ارایه گزارش سازمان امور مالیاتی کشور و اعلام فهرست دستگاه‌های اجرایی که در تبادل اطلاعات با سازمان امور مالیاتی استنکاف نموده‌اند، مقرر شد تا سازمان امور مالیاتی ظرف مدت یک هفته لیست سازمان‌ها به همراه اقلام اطلاعاتی مورد نیاز از آن سازمان را به دبیرخانه اعلام کنند. همجنین مقرر شد تا سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری سازمان مالیاتی در خصوص روش‌های داده کاوی بر روی داده‌های مالیاتی را برای تصویب در کارگروه ظرف مدت یک ماه به دبیرخانه ارایه کند.
 


کد مطلب: 272871

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/272871/10-استعلام-اولویت-دار-الکترونیکی-شدن-مشخص

ITMen
  https://www.itmen.ir