۰
در دیدار با مدیران غول‌های فناوری بیان شد

پاپ: مراقب باشید هوش مصنوعی بشر را به سوی بربریت نبرد

تاریخ انتشار
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۴
هشدار پاپ فرانسیس درباره هوش مصنوعی
هشدار پاپ فرانسیس درباره هوش مصنوعی

آی‌تی‌من- پاپ فرانسیس دیروز این سخنان را در جمع مدیران اجرایی شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، موزیلا، وسترن دیجیتال، برندگان جایزه نوبل، اخلاق‌دانان کاتولیک، قانون‌گذاران دولتی، کارآفرینان اینترنتی و سرمایه‌گذاران جسورانه بیان کرد که به منظور شرکت در یک کنفرانس به واتیکان آمده بودند.

این کنفرانس سه روزه که امروز به پایان می‌رسد، به منظور گفت‌وگو درباره موضوعات فنی همچون بلاک‌چین و الگوریتم‌ها برگزار شده، موضوعاتی که طرح آن در واتیکان کم‌سابقه است.

پاپ گفت: پیشرفت‌های چشمگیر فناوری، به ویژه در حوزه‌هایی که با هوش مصنوعی مرتبط است، موجب افزایش نگرانی از آثار آن در همه زمینه‌های مرتبط با فعالیت‌های انسانی شده است. به همین دلیل، مباحثات آزاد و مشخص درباره این موضوعات، پیش از پیش لازم است.

به گفته پاپ، فناوری نیازمند اصول اخلاقی نظری و عملی است.

وی همچنین درباره خطرات استفاده از هوش مصنوعی به منظور نشر اطلاعات غلط و جهت‌دار هشدار داد؛ اطلاعاتی که می‌تواند مباحثات عمومی را مسموم کند و حتی روی نظر میلیون‌ها نفر اثر منفی بگذارد، تا حدی که نهادهایی را که همزیستی مسالمت‌آمیز افراد بشر را تضمین می‌کند، با مخاطره مواجه می‌کند.

وی افزود: اگر پیشرفت‌های فناوری‌های بشریت به دشمن خیر مشترک تبدیل شود، سیری قهقرایی را رقم خواهد زد که نتیجه آن، شکل‌گیری گونه جدیدی از بربریت و حکمرانی قانون جنگل خواهد بود.

این کنفرانس که در واکنش به رشد جاسوسی‌های سایبری، نفرت پراکنی آنلاین و سوءاستفاده از داده‌های خصوصی برگزار شده، نشان‌دهنده تلاش واتیکان برای همراهی با رشد فناوری و مسایل اجتماعی به گونه‌ای است که بتواند روی پیشگامان و آینده‌سازان تاثیر بگذارد.

مقامات واتیکان می‌گویند همان‌گونه که پیش از این، پاپ در مورد مسایلی همچون گرمایش زمین به ارایه رهنمود پرداخته، دستاوردهای این کنفرانس نیز احتمالا برای تنظیم یک سند با امضای پاپ درباره هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

از جمله مدیران شرکت‌های فناوری که در این کنفرانس حضور داشتند، می‌توان به میچل بیکر، رییس اجرایی موزیلا، گاوین کورن، مدیر تیم حقوقی امنیت سایبری فیس‌بوک، جیم ولش، نایب رییس ارشد وسترن دیجیتال و رید هافمن، هم‌بنیان‌گذار لینکدین اشاره کرد.


 
 
مرجع : NBCNews
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۲۸۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما