۰

تولید گوشی‌های سامسونگ در چین متوقف می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱
توقف تولید گوشی‌های سامسونگ در چین
توقف تولید گوشی‌های سامسونگ در چین

آی‌تی‌من- بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ به دلیل افزایش رقابت میان تولیداتش با شرکت‌های چینی اقدام به تعطیلی کارخانه‌هایش در این کشور کرده است. 

به نظر می‌رسد آخرین اقدامات سامسونگ برای توقف تولید گوشی، تعطیلی کارخانه‌ای در بخش جنوبی Huizhou اوایل تابستان امسال و توقف فعالیت کارخانه‌ای دیگر در اواخر سال گذشته بود.

گفته می‌شود دلیل تعطیلی کارخانه‌های سامسونگ، ناتوانی در رقابت با تولیدات چینی ذکر شده‌ است؛ چرا که از یک سو افزایش هزینه‌ها و از سوی دیگر کاهش درآمد باعث شده تا شرکت‌هایی مثل سامسونگ نتوانند در این بازار فعالیت کنند. از سوی دیگر سونی هم اعلام کرده که به زودی فعالیت کارخانه‌اش در این کشور را متوقف خواهد کرد و این کارخانه را به کشور دیگری منتقل می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، سهم سامسونگ از ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۳ حالا تنها به یک درصد در کشور چین رسیده است و این موضوع در نتیجه فعالیت و قدرتمند شدن شرکت‌های چینی همچون هواوی و شيائومی ذکر شده است.

سامسونگ اطلاعاتی درباره این تصمیم خود ارایه نکرده و حتی تعداد کارگران کارخانه‌ هویژو را اعلام نکرده است. با‌این‌حال، برخی رسانه‌های کره‌ای تعداد کارگران این کارخانه را ۶ هزار نفر گزارش داده‌اند. گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۷، ۶۳ میلیون گوشی هوشمند در این کارخانه تولید شده است. این در حالی است که گفته‌ می‌شود در همان سال، سامسونگ در سراسر دنیا ۳۹۴ میلیون گوشی تولید کرده‌ است.

در سال‌های اخیر، سامسونگ تولید گوشی‌های هوشمند خود را در کشورهایی مانند هند و ویتنام آغاز کرده که هزینه‌‌ تولید کمتری دارند.
 
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۲۹۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين