۰
راهکار جدیدی پلیس برای جلوگیری از دزدی اینترنتی

کارت مخصوص خرید داشته باشید

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۴
راهکار پلیس فتا برای جلوگیری از دزدی اینترنتی
راهکار پلیس فتا برای جلوگیری از دزدی اینترنتی

آی‌تی‌من- در طول سال‌های اخیر جرایم سایبری هر روز افزایش داشته و در راس آن جرایم اقتصادی قرار دارد. نیروی انتظامی برای جلوگیری از گسترش جرایم، راهکارهای مختلفی را در پیش گرفته است که آخرین آن استفاده از رمز یک بار مصرف بانکی بود.

حالا با توجه به این که استفاده از رمز یک بار مصرف بانکی، با وجود الزام قانونی، چندان همه گیر نشده، پلیس فتا می‌گوید کارت مخصوص خرید اینترنت با موجودی مشخصی داشته باشید تا در صورت لو رفتن رمز، دزدان به سایر منابع مالی شما دسترسی نداشته باشند.

رییس پلیس فتای استان البرز با اشاره به احتمال جعلی بودن درگاه های خرید مورد استفاده گفت: اگر اهل خریدهای اینترنتی هستید بهترین راهکار این است که یک کارت مخصوص با موجودی محدود داشته باشید.

سرهنگ محمد اقبالی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم با هشدار به شهروندان هنگام خرید باکارت بانکی از مراکز فروش کالا، اظهار داشت: اگر کاربری به صورت مستمر از دستگاه کارتخوان ، دستگاه خودپرداز و بستر اینترنتی استفاده می کند از کارتی که مبالغ زیادی موجودی دارد استفاده نکند و از یک کارت مخصوص برای خرید استفاده کنند.

وی افزود: برای خرید از کارت خوان، دستگاه خودپرداز و بستر اینترنتی در کارتی که مخصوص خرید است بیش از 200 هزار تومان موجودی نداشته باشد.

رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه در برداشت غیرمجاز در بستر اینترنت یک رابطه منطقی بین کارت و سرور بانک و رمز اول ودومی که وارد می کنید وجود دارد، بیان کرد: اگر کاربری قصد تراکنش در اینترنت را داشت به هر درگاه اینترنتی که مراجعه می کند در بار اول اطلاع کارت خود را اشتباه وارد کند زیرا اگر درگاه اصلی باشد خطا می دهد و اگر جعلی باشد اساسا هیچ اطلاعی از مشخصات کارت و رمز ندارد و هیچ پاسخی نمی‌دهد.

 
کد مطلب : ۲۷۲۹۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما