۰
عملکرد 6 ماه نخست امسال نشان داد

رشد 19درصدی درآمد و کاهش 50درصدی هزینه‌های شرکت مخابرات

تاریخ انتشار
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۸
سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران
سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران
 
آی‌تی‌من - شرکت مخابرات ایران در عملکردی مناسب در 6 ماهه منتهی به شهریور ٩٨ برای هر سهم 6 ریال سود محقق کرد. این در حالی است که اخابر در مدت مشابه سال قبل ٧ ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده بود.

رشد ١٩ درصدی درآمدهای عملیاتی و ١١ درصدی سایر درآمدهای عملیاتی، هم چنین کاهش 50 درصدی هزینه‌های مالی از نکات مثبت در گزارش این شرکت بود. جمع دارایی‌های شرکت نیز با رشد ٨ درصدی مواجه بود. گفتنی است سود تلفیقی مخابرات در 6 ماهه به 402 ریال رسید.
 
 عملکرد قابل توجه مخابرات
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پس از انتشار گزارش 6 ماهه، با بیان اینکه سهام اخابر در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۸ به ازای هر سهم، ۶ ریال سود محقق کرده است، اظهار داشت: با به ثمر نشستن پروژه‌های توسعه شرکت و حضور فعال در بازار بورس به عنوان چهارمین شرکت بزرگ بورسی، با رشد قابل توجه سود عملیاتی و عملکرد عالی شرکت در این بخش مواجه هستیم.

سیدمجید صدری افزود: با انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی دوره ۶ ماهه منتهی به 31 شهریور 98 (حسابرسی نشده)، شاهد رشد  ۱۹ درصد درآمدهای عملیاتی و رشد ۴ درصد بهای تمام ‌شده درآمدهای عملیاتی هستیم.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۸ با نماد اخابر و با سرمایه ثبت شده ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه مبلغ ۳۴۱,۴۶۶ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

صدری با تشکر از نقش حمایتی هیات مدیره، سهامداران عمده شرکت، مجموعه وزارت ارتباطات و به ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستیابی به این روند رو به رشد افزود: نماد اخابر در مدت مشابه سال قبل، ٧ ریال زیان برای هر سهم شناسایی کرده بود و در این مدت، رشد و جبران مناسبی برای شرکت در این حوزه مهم اتفاق افتاده است.

وی با قدردانی از تلاش مجموعه همکاران و تمام کارکنان شرکت در رقم زدن این پیشرفت محسوس، اضافه کرد: جمع دارایی های شرکت نیز در این بازه زمانی با رشد ۸ درصد مواجه شد و سود تلفیقی مخابرات در مجموع به ۴٠٢ ریال رسید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: در بخش درآمدهای عملیاتی، رشد ۱۹درصدی و ١١ درصدی در سایر درآمدهای عملیاتی و هم چنین کاهش ۵٠ درصدی در هزینه‌های مالی رخ داده است.
 
مهم‌ترین برنامه‌های مخابرات ایران
شرکت مخابرات ایران همچنین در گزارشی تفسیری اعلام کرد که توسعه و نوسازی تجهیزات شبکه IP استان‌ها، توسعه IMS، متمرکزسازی سیستم مالی، توسعه تحقیقات بازار در سطح مراکز مخابراتی و به روز رسانی سامانه شاوک از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

براساس این گزارش، برنامه‌های شرکت مخابرات ایران در حوزه‌های شبکه، فناوری اطلاعات، تجاری، توسعه منابع انسانی، امور مشتریان، دفتر مدیرعاملی، روابط عمومی و مناطق تنظیم و ارایه شده است.

 
کد مطلب : ۲۷۲۹۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما