۰

امکانات هواپیما برای کودکان چیست؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۷
امکانات هواپیما برای کودکان چیست؟

سفر با هواپیما به دلیل سرعت و راحتی‌ای که دارد طرفداران زیادی را برای خود به دست آورده است. تمامی مراحل آن از خرید بلیط هواپیما تا رسیدن به مقصد به سادگی و در آرامش می‌گذرند. اما هستند افرادی که به دلایل زیادی ترجیح می‌دهند برای سفر به جای خرید بلیط هوپیما و استفاده از آن با ماشین شخصی یا دیگر وسایل نقلیه به سفر بروند. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که برای این کار می‌آورند مربوط به کودکانشان می‌شود. این‌که سفر با کودکان داخل هواپیما نمی‌تواند راحت باشد و می‌تواند بدتر مایه عذاب و ناراحتی در سفر شود. در این مطلب می‌خواهیم برایتان درباره امکانات هواپیما برای کودکان توضیح دهیم و بگوییم چرا این وسیله‌ی مناسبی برای این‌گونه سفرها است.
 
هنگام خرید بلیط هواپیما
اگر برای خرید بلیط هواپیما از علی بابا اقدام کنید به شرایط ویژه‌ای دسترسی خواهید داشت. در آنجا شما می‌توانید انواع هواپیماها را ملاحظه کنید و شرایط بلیط برای کودکان را مطالعه کنید. زیرا این قوانین در هر شرکت هواپیمایی تفاوت‌هایی دارد. اما در این رابطه قوانین کلی‌ای وجود دارد. به طور مثال در برخی شرکت‌ها بلیط هواپیما برای نوزاد (یعنی کودک زیر دو سال) رایگان است. همچنین می‌توان برای کودکان به تنهایی بلیط تهیه کرد. البته این کار نیز دارای شرایط و قوانین خاصی است. بلیط به طور حتم با اجازه‌نامه کتبی والدین صادر می‌شود و آن‌ها باید کودک را تا ورودی همراهی کنند. بنابراین لازم است که در هنگام خرید بلیط هواپیما این قوانین را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید تا دچار مشکلات ناگهانی در طول پرواز نشوید.



در داخل هواپیما
شرکت‌های هواپیمایی هرکدام برای کودکان امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهند. از جمله پایه‌ای‌ترین آن‌ها که در هر ایرلاینی وجود دارد صندلی کودک است. برای راحت‌تر نشستن کودک شما در طول پرواز می‌توانید درخواست صندلی کودک بدهید. البته توجه داشته باشید که این درخواست را باید هنگام خرید بلیط بگویید. زیرا ممکن است صندلی به تعداد کافی موجود نباشد و در این مواقع اولویت با آن‌هایی است که زودتر اقدام کرده‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم انتخاب ایرلاین مناسب برای این شرایط و سفر با کودکان بسیار حائز اهمیت است. برخی از هواپیماها هستند که بسته‌های غذای جداگانه‌ای برای کودکان تهیه می‌کنند. این غذاها که بیش‌تر مورد پسند کودکان هستند به آرامش فرزند شما در طول پرواز کمک می‌کنند.

برخی شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌هایی ویژه برای سرگرمی کودکان در هنگام پرواز هواپیما دارند. این برنامه‌ها که اغلب جنبه‌ی آموزشی نیز دارند از این لحاظ مهم هستند که از ناراحت شدن دیگر مسافران جلوگیری می‌کنند. گاهی هم بسته‌هایی شامل اسباب‌بازی‌های مربوط به هواپیما و پرواز به کودکان هدیه داده می‌شود تا علاوه بر سرگم شدن آن‌ها در طول پرواز بتوانند به این حرفه و شغل هیجان‌انگیز جذب شوند.
 
توصیه‌هایی دیگر
جدای از مواردی که پیش‌تر مطرح کردیم راهکارهای دیگری نیز وجود دارند که رعایت آن‌ها به خود شما بستگی دارد. اما در صورتی که این‌ها را هم انجام دهید به طور حتم هیچ ناراحتی‌ای کودک شما را در طول پرواز آزار نمی‌دهد. سعی کنید ساک لوازم و لباس‌های نوزادتان را مرتب بچینید. به طوری که در صورت نیاز به یک وسیله‌ی خاص محبور نباشید تمام داخل آن را بیرون بریزید. از طرفی هیچ چیز برای فرزند شما اطمینان‌بخش‌تر از آرامش پدر و مادرش نیست. بنابراین شما باید در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کرده و با کودک به ملایمت رفتار کنید. حتی اگر هنگام پرواز کمی گریه کند هیچ اشکالی ندارد و این امر خیلی عادی است. لازم به ذکر است که کودک خود را هرگز روی صندلی‌های کنار راهرو نگذارید. ممکن است هنگام حرکت چرخ‌دستی مهمانداران دچار حادثه و یا اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای شوند. از آنجایی که در هواپیما ممکن است تغییرات دمایی رخ دهد شما باید پتویی سبک و کم حجم را برای کودک خود به اخل هواپیما ببرید.



سخن آخر
سفر رفتن با کودکان همیشه با چالش‌هایی همراه بوده است. اما این‌که برای جلوگیری از ایجاد ناآرامی یا ناراحتی چه برای کودک و چه برای دیگر مسافران بخواهید از رفتن به سفر جلوگیری کنید کاری غیرمنطقی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد رفتن به سفر دارید از هیچ موضوعی نگران نباشید و بلیط هواپیما را از علی بابا تهیه کنید. همان‌طور که بارها تاکید کردیم به طور حتم توضیحات هر ایرلاین را درباره شرایط و خدماتی که به کودکان ارائه می‌دهند مطالعه کنید. بعد از آن‌که بررسی‌های لازم را انجام دادید می‌توانید با خیال راحت به خرید بلیط هواپیما مشغول شوید. مواردی که در این مطلب گفته شد بخشی از امکاناتی هستند که در اکثر هواپیماها ارائه می‌شوند. اما توصیه‌ها را همیشه در گوشه ذهن داشته باشید.

 
کد مطلب : ۲۷۲۹۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما