کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی وقوع زلزله 5.9 ریشتری

ارتباطات در آذربایجان شرقی پایدار است

17 آبان 1398 ساعت 22:43

ساعت ٠٢:١٧ صبح امروز (جمعه) زمین لرزه ٥.٩ ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین، شهرستان میانه در استان آذربایجان‌ شرقی را لرزاند و متاسفانه تا لحظه تنظیم این خبر، حداقل 5 کشته و 348 مصدوم برجا گذاشت.


 
آی‌تی‌من- این زلزله علاوه بر خسارات جانی، منجر به آسیب دیدن 400 واحد مسکونی و تخریب کامل 30 واحد مسکونی شهروندان آذربایجان شرقی شد.

دراین زمین لرزه، ۶ شهر، ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است.

حسن روحانی رئیس جمهور در پی وقوع زلزله در ساعات ابتدایی روز جمعه در آذربایجان شرقی طی تماسی تلفنی با استاندار این استان درجریان ابعاد حادثه، میزان خسارات وارده و وضعیت مصدومان قرار گرفت.

روحانی در این تماس تلفنی در خصوص امداد رسانی موثر و سریع  به مناطق زلزله زده و آسیب دیدگان از این حادثه و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله  زدگان دستورات لازم  را صادر و بر آماده سازی همه امکانات از سوی دستگاه‌‌های مختلف در جهت تسریع در ارائه خدمات و امداد به حادثه دیدگان و مصدومان  تاکید کرد.
 
وضعیت عادی ارتباطات در آذربایجان شرقی
بر اساس این گزارش، مدیر کل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت ارتباطی عادی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد.

مهرداد ترابیان، ساعاتی پس از وقوع زلزله در صفحه توییتر خود نوشت: ‏از بامداد در حال پیگیری وضعیت ارتباطات در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی بودم، وضعیت ارتباطات طبیعی است، آسیب‌های جزیی به برخی تجهیزات مخابراتی وارد شده که تا عصر امروز تعمیر خواهد شد.

همچنین محمدجواد آذری جهرمی، عصر امروز در حساب اینستاگرام خود نوشت: تمامی 2024 سایت ارتباطی آذربایجان شرقی وضعیت سبز دارند و تا کنون مشکل دسترسی نداشتیم. با دقت از نیمه شب مشغول پایش شبکه و افزایش ظرفیت هستیم.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات، امکاناتش را برای امدادرسانی بسیج کرده و در آماده باش قرار دارد.

از سوی دیگر، ایرانسل نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به زلزله 5.9 ریشتری بامداد امروز در میانه، شبکه این اپراتور آسیبی ندیده و به مشترکان خدمت رسانی می‌کند.

ایرانسل ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های هموطنانی که داغدار عزیزان‌شان شدند، اعلام کرد که شبکه این اپراتور به صورت مداوم بدون هیچ‌گونه قطعی و با پایداری کامل در حال خدمت‌رسانی به مشترکان و انتقال ترافیک ارتباطی استان است.

اطلاعیه ایرانسل می‌افزاید: ستاد بحران شرکت ایرانسل همزمان با اعلام گزارشاتی از وقوع زلزله تشکیل شده است و شرایط را برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان بررسی می‌کند، این ستاد هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر اختلال در شبکه دریافت نکرده و آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی به مشترکان آن‌ها نیز در مناطق زلزله زده خدمت رسانی کند.

از سوی دیگر، همراه اول نیز ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار، اعلام کرد که شبکه این اپراتور به بدون هیچ‌گونه قطعی و با پایداری کامل در حال خدمت‌رسانی به مشترکان و انتقال ترافیک ارتباطی در آن مناطق است.

طبق اطلاعیه شرکت ارتباطات سیار ایران، در اولین دقايق پس از وقوع زلزله، کمیته بحران تشکیل و تصمیمات لازم جهت برقراری ارتباط هر چه بهتر در مناطق زلزله زده گرفته شد.

همراه اول در پایان تاکید کرده است که همچون سال‌های گذشته آمادگی دارد باتوجه به شبکه گستره خود از طریق رومینگ ملی پذیرای مشترکان سایر اپراتورها در این مناطق باشد و به‌زودی برنامه‌ها و تدابیر خود را جهت کمک رسانی بيشتر به مردم زلزله‌زده به اطلاع عموم خواهد رساند.

آی‌تی‌من نیز با هم وطنان آسیب دیده از زلزله اظهار هم‌دردی می‌کند.

 


کد مطلب: 273027

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273027/ارتباطات-آذربایجان-شرقی-پایدار

ITMen
  https://www.itmen.ir