۰

خیز استرالیا برای جذب مهاجر نخبه در زمینه فناوری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۴
اعلام برنامه مستقل استعدادهای جهانی از سوی اداره مهاجرت استرالیا
اعلام برنامه مستقل استعدادهای جهانی از سوی اداره مهاجرت استرالیا
 
آی‌تی‌من- دیوید کلمن، وزیر مهاجرت، شهروندی و مسایل بین فرهنگی استرالیا، هفته گذشته (از چهارم نوامبر) رسما برنامه‌ای با عنوان برنامه مستقل استعدادهای جهانی (GTI) را اعلام کرد. هدف از اجرای این برنامه، اعطای ویزا به حدود 5 هزار فرد نخبه در زمینه‌های متنوعی از فناوری و جذب دایم آنها به عنوان مهاجر و کار و زندگی در استرالیاست.

این برنامه که با هدف جذب استعدادهای برتر در حوزه‌های با اهمیت فناوری طراحی شده، قرار است فرصت‌های تازه برای انتقال فناوری و مهارت، تشویق نوآوری و زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی تازه را در این کشور فراهم کند و در این راه، دولت به همکاری با دانشگاه‌ها، صنایع و دولت‌های منطقه‌ای در این کشور می‌پردازد.

حوزه‌های مدنظر در این برنامه برای جذب نخبگان عبارتند از فناوری کشاورزی (AgTech)، فناوری‌های مالی (FinTech)، فناوری انرژی و معدن، فضا و تولید پیشرفته، فناوری‌های پزشکی، امنیت سایبری، فناوری اطلاعات کوانتومی، علوم داده و ICT.

دولت استرالیا، حداکثر درآمد مهاجران در این تخصص‌ها را در حال حاضر در حدود 148 هزار و 700 دلار استرالیا اعلام کرده است.

گفتنی است که افسران ویژه این برنامه هم اکنون در برلین، دوبی، دهلی‌نو، سانتیاگو، شانگهای، سنگاپور و واشنگتن دی.سی مستقر شده‌اند و به منظور اطلاع رسانی درباره این برنامه، ضمن همکاری با کشورها، در رویدادهای مهم صنعتی نیز شرکت می‌کنند. استقرار افسران اداره مهاجرت در دوبی، نشان می‌دهد یکی از اهداف اصلی استرالیا برای جذب نخبگان از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و ایران است.

گفته می‌شود که فرایند اعطای این ویزا نیز بسیار سریع و در حد چند هفته است.

پیش از این نیز برنامه دیگری با عنوان GTES طراحی شده بود که در قالب آن، کسب‌وکارها و استارتاپ‌های استرالیایی قادر به جذب نیروهای نخبه از سایر کشورها بودند. تفاوت این دو برنامه در این است که در GTI افراد می‌توانند به صورت مستقل برای مهاجرت درخواست بدهند؛ ولی در GTES هر فرد نخبه نیاز به معرفی از سوی کسب‌وکارها دارد.
 

 
کد مطلب : ۲۷۳۰۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما