کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سی‌دی یک میلیون و دویست هزار شکایت مردمی از خدمات ارزش افزوده به قوه قضاییه ارسال شد

21 آبان 1398 ساعت 20:43

وزارت ارتباطات در نامه‌ای به قوه قضاییه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکایت مردم از شرکت‌های ارزش افزوده را اعلام کرد و خواستار انجام اقدامات لازم در جهت کشف جرم، رسیدگی و تعقیب متهمان شد.


 
آی‌تی‌من- در نامه‌ای که امروز (سه‌شنبه) با امضای محمدجواد صالحی، مدیرکل دفتر حقوقی و بازرسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خطاب به ریاست دادسرای فرهنگ و رسانه تهران ارسال شده، از این مقام قضایی خواسته شده که دستور پیگیری و رسیدگی به پرونده‌ تخلفات خدمات ارزش افزوده را صادر کند. همچنین به پیوست این نامه، سی‌دی حاوی شکایت‌های مردمی ثبت شده در سامانه پیامکی 8007 نیز برای مقام قضایی ارسال شده که حاوی بیش از یک میلیون و دویست هزار مورد شکایت مردمی است.

متن نامه مدیرکل دفتر حقوقی و بازرسی سازمان تنظیم مقررات به این شرح است:

«نظر به ماده 72 قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای جلوگیری از تضییع  حقوق عامه و حمایت از حقوق استفاده کنندگان خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات به استحضار می‌رساند:

با عنایت به اطلاع رسانی انجام شده از سوی وزارت متبوع و راه اندازی کد دستوری #6*800* جهت آگاهی مشترکین از مبالغ کسر شده بابت خدمات ارزش افزوده پیامکی طی سه سال اخیر، در بازه زمانی 12 الی 18 آبان ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون و دویست هزار شکایت در سامانه پیامکی 8007 ثبت شده است که نارضایتی خود را بیان نموده‌اند.

اطلاعات استخراج شده از سامانه مذکور و نارضایتی مشترکین (مندرج در همین سامانه‌ها به صورت پیامکی) و همچنین بررسی‌های انجام شده و سوابق قبلی حاکی از آن است که بسیاری از معترضین به سرویس یاد شده با روش‌های متقلبانه از جمله بدافزار و تبلیغات گمراه کننده، عضو خدمات ارزش افزوده پیامکی شرکت‌های فعال در این زمینه شده و شرکت‌های مذکور وجوه معتنابهی از این دسته از مشترکین دریافت نموده‌اند.

ضمن ارسال اطلاعات موجود در قالب لوح فشرده به پیوست، خواهشمند است برابر قوانین و مقررات مربوطه، دستور اقدامات لازم برای کشف جرم، رسیدگی و تعقیب متهمان را صادر فرمایید.»
 


 


کد مطلب: 273057

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273057/سی-دی-یک-میلیون-دویست-هزار-شکایت-مردمی-خدمات-ارزش-افزوده-قوه-قضاییه-ارسال

ITMen
  https://www.itmen.ir