کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی صنعت برق:

قیمت برق مصرفی رمز ارز‌ها تعیین شد

میزان , 22 آبان 1398 ساعت 13:42

قیمت برق مصرفی رمز ارز‌ها که به طور مجتمع با ظرفیت‌های بالا کار می‌کنند و از استخر داخلی استفاده می‌کنند با تخفیف ۳۵ درصدی محاسبه خواهد شد.



آی‌تی‌من- مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در خصوص آخرین وضعیت قیمت برق مصرفی رمز ارز‌ها اظهار کرد: قیمت برق این مراکز معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود، که ۹۶۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: این نرخ در ۸ ماه غیرگرم سال معادل ۵۰ درصد متوسط نرخ برق صادراتی یعنی ۴۸۰ تومان است و از خرداد تا شهریور دوبرابر متوسط قیمت صادراتی برق محاسبه می‌شود.
 
سخنگوی صنعت برق گفت: استفاده این مراکز از برق در ۳۰۰ ساعت از سال که ساعات اوج بار است و قبلا توسط وزارت نیرو ابلاغیه می‌شود، ممنوع است.
 
رجبی مشهدی در ادامه خاطرنشان کرد: برای افرادی که به صورت مجتمع با ظرفیت‌های بالا کار می‌کنند به دلیل سهولت پایش و تامین برق تخفیف ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: افرادی که از استخر داخلی استفاده کنند نیز ۱۵ درصد به تخفیفات آن‌ها اضافه می‌شود که به عبارتی ۳۵ درصد برای استخراج کنندگان رمز ارز‌ها تخفیف در نظر گرفته شده است و هزینه انشعاب عمومی‌برق که مبلغ قابل توجهی است دریافت نمی‌شود.
 
سخنگوی صنعت برق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استفاده از نیروگاه‌های مستقل برای فعالان استخراج ارز رمز‌ها چگونه خواهد بود عنوان کرد: پیش بینی می‌شود در صورتی که این دسته از متقاضیان علاقه‌مند به استفاده از نیروگاه مستقل باشند می‌توانند از نیروگاه‌های جدید الاحداثی که مستقل از شبکه برق هستند استفاده کنند و قیمت سوخت گاز این نیروگاه‌ها ۷۰ درصد نرخ گاز صادراتی خواهد بود.
 
رجبی مشهدی در خصوص برخورد با تخلفات فعالان حوزه رمز ارزها گفت: برابر قانون با این متخلفان برخورد می‌شود و افراد متخلف به مراجع ذی ربط قضایی ارجاع می‌شوند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: پیش بینی می‌شود افراد علاقمند در شناسایی متخلفان تا ۲۰ درصد میزان خسارت را به صورت پاداش دریافت کنند تا بتوان تخلفات احتمالی در این زمینه را به حداقل رساند.


 


کد مطلب: 273060

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273060/قیمت-برق-مصرفی-رمز-ارز-ها-تعیین

ITMen
  https://www.itmen.ir