۰

وزیر اقتصاد آلمان: دسترسی به اینترنت باید حق بشر باشد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۶
پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان
پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان

آی‌تی‌من- پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در آستانه نشست «مجمع راهبری اینترنت سازمان ملل متحد» در برلین، بر اهمیت دسترسی آزاد به اینترنت در همه کشورهای جهان تأکید کرد. وزارت اقتصاد آلمان هفته پیش‌رو میزبان مجمع راهبری اینترنت سازمان ملل متحد (IGF) است.

به گزارش دویچه وله، آلتمایر دیروز (یکشنبه سوم آذر) خواستار آن شد که جامعه جهانی دسترسی آزاد همگان به اینترنت را به عنوان یک حق اساسی و انسانی به رسمیت شناسد.

او گفت: همانطور که دسترسی به آب، مراقبت‌های بهداشتی یا آموزش در شمار حقوق اولیه و اساسی است، دسترسی آزاد به اینترنت هم می‌تواند یک حق اساسی باشد.

پتر آلتمایر تآکید کرد که دسترسی آزاد به شبکه جهانی اینترنت باید در همه کشورهای جهان تضمین شود. وی گفت: ما نمی‌خواهیم دیوارهای جدیدی ساخته شوند.

وزیر اقتصاد تأکید کرد که مجمع راهبری اینترنت در برلین می‌تواند آغازگر گفت‌وگو در این زمینه باشد. او افزود که دولت آلمان از مشارکت غیرمتمرکز و دموکراتیک اینترنت پشتیبانی می‌کند.

آلمان نخستین‌بار میزبان مجمع راهبری اینترنت است که از دوشنبه تا جمعه در برلین، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.
 
بحث درباره حوزه اختیارات سازمان ملل در فعاليت شبكه جهانی اينترنت، امنیت شبکه و همچنین هزینه‌های آن از جمله محورهای این نشست است.

پیش‌بینی می‌شود که حدود پنج هزار شرکت‌کننده از بیش از ۱۶۰ کشور جهان در برنامه‌های این مجمع شرکت کنند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و متحد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از جمله مهمانان این مجمع هستند.

فیزیکدان انگلیسی تیم برنرز لی که مخترع وب شناخته می‌شود و شماری از نمایندگان صنایع انجمن‌ها و جامعه مدنی نیز برای شرکت در این مجمع ثبت نام ‌کرده‌اند.

 
کد مطلب : ۲۷۳۰۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما