۰
تلگرام دیگر جایی برای متجاوزان و تروریست‌ها نیست

تمجید یوروپل از همکاری تلگرام در مبارزه با تروریسم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۶
تمجید یوروپل از تلگرام در مبارزه با تروریسم
تمجید یوروپل از تلگرام در مبارزه با تروریسم

آی‌تی‌من- یوروپل در بیانیه خود با اشاره به برنامه‌ای که در روزهای 21 و 22 نوامبر امسال در مقر این سازمان در لاهه با عنوان «شانزدهمین رویداد عملیات ارجاع مشترک» برگزار شد، نوشته است: این اقدام هماهنگ روی حذف محتوای آنلاین تروریستی متمرکز بود و در میان عنوان‌های محتوایی ارجاع شده، ویدیوهای تبلیغاتی و حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی که به حمایت از تروریسم و افراط گرایی خشن می‌پرداختند، دیده می‌شد.

این بیانیه، با تاکید بر اینکه از ژوییه 2015 تا کنون، واحد ارجاع یوروپل در همکاری با پلیس محلی و ارایه دهندگان خدمات آنلاین و در چارچوب مجمع اینترنت اروپا، سعی در حذف آزار و تروریسم از اینترنت داشته است، می‌افزاید: در یک سال و نیم گذشته، یوروپل برای مبارزه با تروریسم آنلاین با تلگرام همکاری داشته و با توجه به رویداد قبلی عملیات ارجاع مشترک که در اکتبر 2018 با همکاری تلگرام برگزار شد، رویداد امسال فرصتی برای هر دو طرف برای بازبینی انواع محتواهایی فراهم کرد که گروه‌های تروریستی در فضای آنلاین منتشر می‌کنند. علاوه بر آن، امکان بهبود فرایند ارجاع با هدف کلی اطمینان از حذف محتواهای مدافع تروریسم از اینترنت در سریع‌ترین زمان ممکن، فراهم شد.

در بیانیه یوروپل آمده است: تلگرام دیگر جایی برای خشونت، فعالیت‌های خرابکاران و متجاوزان نیست. این شرکت، با افزایش ظرفیت‌های فنی در مقابله با محتوای مخرب و در عین حال همکاری نزدیک با سازمان‌های بین‌المللی از جمله یوروپل، تلاش در خور توجهی برای حذف کامل متجاوزان از این پلتفرم انجام داده است.

به لطف این همکاری‌ها، ابزارهای موجود در تلگرام برای ارجاع محتوا، تقویت شده و گسترش یافته است. اکنون، با استفاده از ویژگی ارجاع (referral) در گروه‌های عمومی و کانال‌ها، هر کاربری قادر است به ارجاع و دسته‌بندی محتوایی بپردازد که آن  را نامناسب یا خشن تشخیص می‌دهد. علاوه بر این، دستاوردهای فنی جدید، از جمله سیستم پیشرفته تشخیص خودکار محتوا، به تقویت تلاش‌های تلگرام در حذف افراط‌گرایی روی این پلتفرم انجامیده است.

پیش از این نیز یوروپل در بیانیه دیگری، به تشریح همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تبلیغات داعش پرداخته بود که در رویداد روز عملیات ارجاع مشترک با حضور تلگرام، گوگل، اینستاگرام، توییتر، دراپ‌باکس و Files.fm انجام شد.

این بیانیه نیز به تقدیر از تلگرام می‌پردازد و اشاره می‌کند: در حالی که گوگل و اینستاگرام، مکانیسم‌های تاب‌آوری را در سرویس‌های خود پیاده‌سازی کرده‌اند، تلگرام تنها ارایه دهنده خدمات آنلاینی بود که بیشترین درخواست‌های ارجاع را در جریان این رویداد دریافت کرد. در نتیجه، بخش قابل توجهی از فعالان کلیدی شبکه داعش روی تلگرام، از این تلگرام بیرون رانده شدند.

 
کد مطلب : ۲۷۳۱۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما