۰

ایمیل‌های غیر ضرور، بلای جان محیط زیست

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۵
مایک برنرز-لی
مایک برنرز-لی
 
آی‌تی‌من- بررسی جدیدی که به سفارش شرکت انرژی OVO انجام شده، نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها روزانه 64 میلیون ایمیل غیر ضرور ارسال می‌کنند. این بررسی نشان می‌دهد که اگر هر فرد انگلیسی در روز فقط یک ایمیل غیر ضرور را نفرستد، سالانه بیش از 16 هزار و 433 تن کربن کمتر منتشر می‌شود. برای اینکه این رقم برای‌تان بیشتر قابل درک باشد، باید بدانید که این میزان انتشار کربن، معادل 81 هزار و 152 سفر هوایی از لندن به مادرید و برابر با جمع‌آوری 3 هزار و 334 خودرو دیزلی از سطح جاده‌هاست.

مایک برنرز-لی، استاد مرکز محیط زیست دانشگاه لنکستر و مشاور این تحقیق که البته برادر تیم برنرز-لی، مخترع وب هم هست، دراین باره می‌گوید: وقتی شما روی کامپیوتر ایمیل خود را تایپ می‌کنید، در واقع الکتریسیته مصرف می‌شود. وقتی هم دکمه ارسال را می‌زنید، ایمیل از طریق شبکه‌ای ارسال می‌شود که با برق کار می‌کند و در نهایت هم ایمیل شما در یک مرکز داده روی ابر ذخیره می‌‌شود که این مراکز داده، خود الکتریسیته زیادی مصرف می‌کنند.

وی می‌افزاید: ما معمولا به اینها فکر نمی‌کنیم؛ چون نمی‌بینیم که از کامپیوترها دود خارج شود؛ اما اثر انتشار کربن آی‌تی بسیار زیاد و رو به افزایش است.

 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۱۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما