۰

نام کنسول بازی آینده مایکروسافت مشخص شد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۷
Xbox Series X مایکروسافت
Xbox Series X مایکروسافت
 
آی‌تی‌من- کنسول آینده مایکروسافت قرار است در تعطیلات آغاز سال 2020 عرضه شود و به همراه آن، طراحی کنترولر (دسته بازی) بی‌سیم هم بازطراحی شده است.

مایکروسافت نام این کنسول بازی را در جریان مراسم سالانه جوایز بازی‌های رایانه‌ای در لس آنجلس اعلام کرد.

فیل اسپنسر، مدیر  ارشد بخش اکس‌باکس مایکروسافت نیز در یک پست وبلاگی، Xbox Series X را سریع‌ترین و قوی‌ترین کنسول تا کنون معرفی کرد و مدعی شد که این کنسول بازی، استاندارد جدیدی از کارایی و سرعت ارایه خواهد کرد.

وی افزود: طراحی صنعتی این دستگاه ما را قادر ساخته که قدرت پردازش آن را نسبت به اکس‌باکس وان چهاربرابرکنیم.

البته مشخصات فنی این کنسول بازی پیش‌تر اعلام شده بود. این کنسول مجهز به یک پردازشگر AMD Zen 2 سفارشی سازی شده است که می‌تواند تصاویری با وضوح 4K و با 60 فریم در ثانیه ارایه کند. این کنسول تا ضریب تازه‌سازی  تصویر  120 فریم در ثانیه و نمایشگر‌های 8K را نیز پشتیبانی می‌کند. کنسول Xbox Series X مجهز به یک درایو SSD برای کاهش زمان بارگذاری است و به گفته مایکروسافت، آن را می‌توان در هر دو حالت افقی و عمودی قرار داد و استفاده کرد. این دستگاه با بازی‌های Xbox One و دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز سازگار خواهد بود.

زمان دقیق عرضه این دستگاه به بازار اعلام نشده و فقط گفته شده که در فصل تعطیلات 2020 به بازار می‌آید. سونی هم در نظر دارد درهمین دوره زمانی، کنسول پلی‌استیشن 5 را به بازار بفرستد.


 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۳۱۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما