۰

اپل آیفون 5G را با چه قیمتی راهی بازار می‌کند؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۱
اپل آیفون 5G را با چه قیمتی راهی بازار می‌کند؟

آی‌تی‌منظاهرا اپل قصد دارد سال آینده گوشی آیفون را با فناوری 5G همراه کند و سال ۲۰۲۰ احتمالا شاهد عرضه آیفون‌های 5G خواهیم بود. اما این گوشی‌ها با چه قیمتی راهی بازار خواهند شد.

حالا مینگ چی‌کو، تحلیلگر محصولات اپل خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه این کمپانی آمریکایی قرار نیست قیمت گوشی‌های 5G آیفون را افزایش دهد و این گوشی‌ها با قیمت آیفون‌های قبلی عرضه خواهند شد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که افزوده شدن فناوری 5G به گوشی‌های آیفون بین ۳۰ تا ۱۰۰ دلار برای اپل هزینه دارد، اما اپل ظاهرا اپل درصدد است از طریق برخی مذاکرات و تغییر در نحوه‌ پرداخت شرکای خود، هزینه‌های دیگر را کاهش دهد و هزینه‌ی اضافی تکنولوژی 5G را خنثی کند.

قیمت پایه آیفون ۱۱، هزار دلار بود و گران‌ترین نسخه آیفون ۱۱ یعنی ۱۱ مکس پرو، ۱۴۵۰ دلار تعیین شد. بنابراین اگر اپل آیفون 5G را با همان قیمت گوشی‌های قبلی عرضه کند، قطعا روی میزان فروشش تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

مینگ چی کو پیش‌بینی کرد که گوشی‌های 5G به‌همراه قاب فلزی ارائه خواهند شد؛ این طراحی شبیه آیفون ۴ خواهد بود. از سوی دیگر به‌گفته‌ تحلیلگر محصولات اپل، شاسی و قاب جدید احتمالا هزینه‌ قابل توجهی برای اپل خواهد داشت، اما ظاهرا این هزینه‌ها به مشتریان منتقل نخواهد شد. درواقع اپل هزینه‌های تولید خود را به شکل دیگری جبران خواهد کرد.

 
مرجع : TechRadar
کد مطلب : ۲۷۳۱۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما