۰

دومین رویداد استارتاپی شهر هوشمند برگزار می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹
دومین رویداد استارتاپی شهر هوشمند
دومین رویداد استارتاپی شهر هوشمند

آی‌تی‌من- علی شهابی دبیر علمی‌ دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند افزود: در این رویداد ۵۴ ساعته، 8 کارگاه تجربی و آموزشی، شبیه‌­سازی ایجاد یک کسب و کار و ۸ ساعت پیش‌رویداد برای بیش از ۱۲۰ نفر از ایده‌پردازان، دانشجویان دانشگاه‌­های دولتی و آزاد اسلامی‌ و دانش‌آموزان مدارس سمپاد پیش‌­بینی شده است.

شهابی، مدیر دبیرخانه برنامه علمی‌ شبکه­‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی‌ در مورد این رویداد اظهار کرد: برای گفتمان‌سازی، مهارت‌افزایی، حمایت از نوآفرینان و تسهیل زیست بوم فعالیت­های آتی نسل‌های جوان، بیست و هفتمین رویداد استارتاپی تهران را با محوریت شهر هوشمند همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند و در میان بیش از دویست نهاد مرتبط، شرکت‌های استارتاپی و دانش‌­بنیان و همچنین در معرض بازدید عموم مردم برگزار خواهیم کرد.

از نظر وی ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل، آلودگی هوا و محیط‌‌ زیست، مشکلات زیرساختی و... ازجمله مهم‌ترین چالش‌های مطرح‌شده در شهرهای آینده خواهند بود. برای حل این قبیل مشکلات، نهادهای مختلف ملی باید رویکردی نو و متمایز به برنامه‌ریزی شهری داشته باشند. یکی از رویکردهای اصلی حل چالش‌­های مطرح در حوزه برنامه‌ریزی شهری راهبردهای مرتبط با شهر هوشمند است. برای رسیدن به این مهم استفاده از نوآوری و فناوری بسیار حیاتی است و استفاده از آن را باید یک الزام برای آینده شهرها دانست. هوشمند شدن شهرهای ما حتماً رویایی تحقق­ پذیر در سال­های آتی است.


این مدیر جوان دانشگاهی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد یادگار امام خمینی‌(ره) شهرری تنها واحد دانشگاهی در بین تمام دانشگاه‌های کشور است که  تاکنون موفق به برگزاری بیش از 30 رویداد استارتاپی سریالی شده است.

شهابی مطرح کرد: امتیاز ویژه­ای که این رویداد استارت‌آپی برای شرکت‌کنندگان دارد حضور مشتریان و ذی‌صلاحان مرتبط برای طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه است که با رجوع به تیم‌ها درخواست همکاری و مشارکت خواهند داشت و در اختتامیه نمایشگاه از ده محصول یا خدمت هوشمند آن­ها برای کمک به توسعه متوازن شهرهای ایران عزیزمان رونمایی میکنیم.

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری یادآور شد: از جمله برنامه ­های دیگر ما در دومین استارت‌آپ‌ویکند شهر هوشمند حضور بیش از 20 نفر از منتورها و متخصصان فضای کسب‌وکار و ارائه مشاوره رایگان برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از غرفه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دومین استارت‌آپ‌ویکند شهر هوشمند می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.



 
کد مطلب : ۲۷۳۲۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما