۰

هواوی ماهانه ۱۰۰ هزار میت ایکس می‌فروشد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵
گوشی تاشو هواوی میت ایکس
گوشی تاشو هواوی میت ایکس

آی‌تی‌من- از آنجا که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف روی آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشند و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

از سال پیش تاکنون شرکت‌های متعددی به توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند تاشو و مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر اقدام کردند که سامسونگ و هواوی جزو پیشگامان آنها بودند.

هواوی میت ایکس که نام گوشی تاشوی شرکت چینی هواوی است، تقریبا هم زمان با گلکسی فولد سامسونگ معرفی و روانه بازارهای جهانی شد و توانست نظر خیل عظیمی از مشتریان و کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

بر اساس گزارش اندروید سنترال که در سایت gsmarena آمده است، هواوی به تازگی اعلام کرده است که از زمان عرضه در بازار چین در ماه نوامبر ۲۰۱۹ میلادی توانسته است در ماه ۱۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند تاشوی میت ایکس را به فروش برساند.

گوشی تاشوی میت ایکس هواوی هم اکنون تنها در بازار چین عرضه شده و قیمتی معادل ۱۶ هزار و ۹۹۹ یوان معادل دو هزار و ۴۰۰ دلار دارد.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که هواوی به منظور ایجاد رقابت با بزرگترین رقیب خود، سامسونگ، آمار و ارقام اخیر را منتشر کرده است. یانگ سون، مدیر اجرایی سامسونگ پیشتر اعلام کرده بود که ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تاشوی گلکسی فولد را از زمان آغاز عرضه در سپتامبر فروخته است.

با همه این تفاسیر باید به این نکته اشاره کنیم که اگر آمار ارایه شده توسط سامسونگ و هواوی درست باشد، با وجود قیمت بالایی که این گوشی‌ها دارند، میزان فروش رضایت بخش بوده چراکه نه تنها قیمت این گوشی‌ها بالا است بلکه فناوری ارایه شده روی این گوشی‌ها نیز بسیار جدید است و هر کاربری حاضر نیست ریسک کاربرد چنین فناوری‌هایی که هنوز آزمایش خود را پس نداده‌اند را به جان بخرد.

با این حال زمان مشخص می‌کند که آیا سامسونگ و هواوی و البته موتورولا که یک گوشی تاشو ۱۵۰۰ دلاری عرضه کرده، توانسته‌اند در این زمینه موفق شوند یا خیر.

با این حال سامسونگ قصد دارد نسل بعدی گلکسی فولد را ماه آینده در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد.

 
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۳۲۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما