۰

هواوی، پرفروش‌ترین برند در بازار موبایل ایران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷
هواوی، پرفروش‌ترین برند در بازار موبایل ایران

آی‌تی‌من- بررسی‌های آماری روی میزان فروش برندها در دیجی‌کالا که اینجا در دسترس است، نشان می‌دهد که برند هواوی در دو سال گذشته، رفته رفته بر میزان محبوبیت و فروش خود در بازار ایران افزوده و در حالی که در شش ماهه دوم سال 97 با اختلاف زیادی نسبت به سامسونگ در رتبه دوم فروش قرار داشت، در نیمه اول سال جاری توانسته رتبه اول را از آن خود کند.

موبایل‌های هواوی در شش ماهه اول امسال، از نظر تعداد بیش از 40 درصد فروش گوشی را در دیجی‌کالا داشته‌اند و سامسونگ با 30 درصد و نوکیا با کمتر از 15 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رتبه‌های بعدی در جدول پرفروش‌های دیجی‌کالا به ترتیب در اختیار برندهای آنر (متعلق به هواوی)، اپل، ایسوس و شیائومی قرار داد.

از نظر حجم ریالی فروش نیز هواوی توانسته رتبه اول را با 10.9 درصد به خود اختصاص دهد و باز هم سامسونگ از این نظر در رده دوم قرار گرفته است.

جالب اینکه در نیمه دوم سال 96 رقابت بر سر سهم بیشتر از حجم ریالی فروش در دیجی‌کالا، بین سامسونگ و برند آمریکایی اپل جریان داشت که در آن سال، اپل با بیش از 11 درصد در رده اول قرار گرفته بود. در سال 96 هواوی سهمی کمتر از 5 درصد از حجم فروش ریالی را در اختیار داشت. در سال 97 نیز اوضاع برای هواوی تغییر چندانی نکرد و با وجود اینکه سامسونگ توانست به رتبه اول حجم ریالی فروش دست یابد، هواوی همچنان سهمی کمتر از 5 درصد در این زمینه داشت.

اما در سال 98 ورق برای هواوی برگشت. عرضه گوشی‌های عامه‌پسند با کیفیت و قابلیت‌های درخور توجه در کنار آثاری که تحریم بر بازار گذاشت، موجب شد که هواوی هم از نظر تعداد و هم حجم ریالی فروش در صدر قرار بگیرد و سامسونگ را تا رتبه دوم به عقب براند.

گفتنی است که پرفروش‌ترین گوشی هواوی در دیجی‌کالا از نظر تعداد مربوط به گوشی Y7 Prime نسخه 2019 است که در رتبه سوم گوشی‌های پرفروش قرار گرفته است. از نظر ریالی اما همین گوشی رده نخست را از آن خود کرده است.

از آنجا که دیجی‌کالا بازیگر اصلی در بازارگاه‌های آنلاین کشور است، می‌توان آمار فروش آن را با تخمین بالایی مطابق با وضعیت کل بازار ایران دانست.


 
کد مطلب : ۲۷۳۲۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما