۰

احتمال ممنوعیت 5 ساله استفاده از فناوری بازشناسی چهره در اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۵
احتمال ممنوعیت 5 ساله استفاده از فناوری بازشناسی چهره در اتحادیه اروپا
احتمال ممنوعیت 5 ساله استفاده از فناوری بازشناسی چهره در اتحادیه اروپا

آی‌تی‌من- طرح مدیران اجرایی اتحادیه اروپا که در یک سپیدنامه 18 صفحه‌ای ارایه شده، در حالی مطرح شده که در سطح جهان مباحثات زیادی درباره استفاده از  فناوری بازشناسی چهره توسط نیروهای مجری قانون در جریان است.

کمیسیون اروپایی نیز گفته که به منظور محافظت از حریم خصوصی و حقوق داده شهروندان اروپایی، ممکن است قوانین سختگیرانه‌ای به اجرا بگذارد.

در بخشی از سند پیشنهادی مطرح شده در اتحادیه اورپا آمده  است: چارچوب‌های قانونی آینده، بر اساس قوانین موجود، می‌تواند گسترش یابد و شامل ممنوعیت استفاده از فناوری بازشناسی چهره در اماکن عمومی برای مدت محدود شود.

این سند می‌افزاید: در طول مدت ممنوعیت که بین 3 تا 5 سال خواهد بود، یک روش دقیق برای برآورد آثار این فناوری به همراه تصمیمات مدیریت ریسک‌های احتمالی آن، شناسایی و پیاده‌سازی خواهد شد.

البته در این سند، استفاده از این فناوری برای پروژه‌های امنیتی و تحقیق و توسعه استثنا شده و ممنوع نخواهد شد.

در سند یاد شده همچنین پیشنهاد شده که برای توسعه دهندگان و کاربران هوش مصنوعی نیز الزاماتی درنظر گرفته شود و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ملزم به ایجاد نهادهایی برای نظارت بر اجرای مقررات جدید شوند.

این سند پیشنهادی قرار است ماه آینده از سوی مارگارت وستاگر، مدیر دیجیتال و آنتی تراست اتحادیه در کمیسیون اروپایی مطرح شود.


 
مرجع : Reuters
کد مطلب : ۲۷۳۲۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما