۰
صلح دشمنان فرضی

تخفیفان و نت‌برگ ادغام شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹
تخفیفان و نت برگ ادغام شدند
تخفیفان و نت برگ ادغام شدند
 
آی‌‌تی‌من- نشست خبری ادغام تخفیفان و نت‌برگ، با حضور نازنین دانشور، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل تخفیفان، علیرضا صادقیان، مدیرعامل هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان و هم‌بنیان‌گذار نت‌برگ و محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن و مدیر صندوق جسورانه آرمانی برگزار شد.

خواجه نصیری در این نشست با بیان اینکه این ادغام با هدف ایجاد هم‌افزایی، اصلاح ساختار و بهبود کار انجام شده است، گفت: خیلی خوشحالیم که دو رقیب سرسخت از امروز همکاری گسترده‌ای را با هم آغاز می‌کنند و امیدواریم این اتفاق الگویی برای سایر استارتاپ‌ها باشد.

وی با بیان اینکه این تصمیم‌گیری‌ها در میان شرکت‌هایی با سرمایه، تجربه و توان بیشتر در کشور دیده نشده است، افزود: عامل پیش‌برنده این ادغام، جسارت، جوانی، نگاه به آینده و توسعه گرایی مدیران دو مجموعه نت‌برگ و تخفیفان بوده است.
 
جنگ اشتباهی
نازنین دانشور نیز در این نشست به بیان تاریخچه‌ای از فعالیت دو مجموعه پرداخت و گفت: نت‌برگ و تخفیفان در سال 1390 و به فاصله یک ماه از هم‌دیگر پا به عرصه گذاشتند و در سال 95 برنامه گسترش آنها به شهرهای دیگر به اجرا گذاشته شد.



به گفته وی، در سال 96 تخفیفان به بازار گردشگری وارد شد و در همان سال نیز نت‌برگ، فروش سازمانی خود را راه اندازی کرد. سال 97 نیز برنامه‌های توسعه هر دو مجموعه با راه‌اندازی کد تخفیف ادامه پیدا کرد.

به گفته دانشور، در سال 98 نیز تخفیفان سرویس «پول تو» را اجرایی کرد که یک برنامه پاداش نقدی (Cash back) است.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد شرکای تجاری دو مجموعه به 80 هزار واحد (45 هزار واحد تخفیفان و 35 هزار واحد نت برگ) رسیده و مجموع مشتریان این دو برند نیز بیش از 10 میلیون نفر است.

دانشور با بیان اینکه تعداد مشتریان مشترک تخفیفان و نت‌برگ 18 درصد و شرکای تجاری مشترک‌شان 15 درصد است، افزود: در واقع نت‌برگ و تخفیفان در دو بازار متفاوت حضور دارند و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم که در جریان ادغام، هر دو برند را حفظ کنیم.

دانشور با اشاره به رقابت شدید دو مجموعه برای کسب سهم بیشتر از بازار، گفت: در واقع بررسی‌ها نشان می‌دهد که به دلیل بازارهای هدف این دو استارتاپ، از ابتدا نیز جنگی وجود نداشته و ما با دشمن فرضی جنگیده‌ایم.
 
چرا ادغام
هم‌بنیان‌گذار تخفیفان، سپس به چالش‌ها و روندهایی اشاره کرد که این دو برند را به سوی ادغام سوق داد.

وی گفت: یکی از جدی‌ترین رقابت‌ها در اکوسیستم استارتاپی کشور، بین تخفیفان و نت‌برگ جریان داشت و این رقابت، اجازه تمرکز روی کسب‌وکار را از ما گرفته بود و خلاقیت را کاهش می‌داد.

دانشور افزود: از سوی دیگر، روندهای جهانی هم نشان می‌داد که سایت‌های تخفیف گروهی، وقتی به سطحی از بلوغ می‌رسند، بازار را ادغام می‌کنند که نمونه‌های آن، ادغام Groupon و Daily Deal در آلمان و گروپان و Livingsocial در آمریکاست. در نمونه ادغام دو شرکت آلمانی، برند دیلی دیل از بین رفت و ولی در آمریکا، هر دو برند به حیات ادامه دادند.

وی ادامه داد: ما نیز از بین سناریوهای موجود؛ یعنی ایجاد برند جدید، ترکیب دو برند، ادامه فعالیت یکی از برندها و ادامه فعالیت هر دو برند، به دلیل وجود تفاوت در ماهیت و ذات این برندها، تصمیم گرفتیم که هر دو برند نت‌برگ و تخفیفان را حفظ کنیم.
 
آینده دو برند
مدیرعامل تخفیفان سپس به آینده دو برند پس از ادغام پرداخت و گفت: این ادغام اجازه می‌دهد که بتوانیم بهترین قیمت‌ها را در دسته‌بندی‌های گسترده‌تر به مشتریان ارایه کنیم.

وی با بیان اینکه از جمله سرویس‌هایی که در برای ارایه آن در سال 99 برنامه ریزی شده، ارایه  خدمات  تخفیف در حوزه سفر و توسعه سرویس «پول تو» خواهد بود، افزود: ایجاد پلتفرم مارکتینگ جدی را نیز برای شرکای تجاری دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی، علاوه بر خدمات بازاریابی، سرویس‌های وفاداری و رزرواسیون نیز در دستور کار است.
 
انحصاری در کار نخواهد بود
در ادامه این نشست، خبرنگاران به بیان نگرانی‌های خود مبنی بر ایجاد انحصار در بازار تخفیف گروهی پس از این ادغام پرداختند، زیرا پس از ادغام، حداقل در بازار تهران، این مجموعه بی رقیب خواهد بود.

علیرضا صادقیان در این خصوص توضیح داد: بازار پروموشن هنوز خیلی جای رشد دارد و یک درصد از بازار هم فعال نشده است.

وی افزود: در شهرستان‌ها نیز سایت‌های متعددی فعالیت می‌کنند و دو برند تخفیفان و نت‌برگ در بسیاری از این بازارها هنوز حضور نیافته‌اند و در شهرهایی مانند شیراز و یزد نیز بازیگر اصلی بازار نیستند.

خواجه نصیری نیز با بیان اینکه این ادغام از نظر ارقام مالی ضرورت داشت، گفت: واقعیت این است که رقابت آنقدر شدید شده بود که این دو برند قادر به رسیدن به نقطه سوددهی نبودند.

وی افزود: رقابت به رقبا هزینه زیادی را تحمیل می‌کند و موجب می‌شود سهم بازار را از دست بدهند، بنابراین تصمیم برای ادغام کاملا بر مبنای چشم‌انداز و وضعیت مالی صورت گرفته است.
 
ورود به فرابورس و جذب سرمایه
مدیر صندوق جسورانه آرمانی همچنین با بیان اینکه ورود این شرکت‌ها به بورس، برنامه آینده پیش‌بینی شده است، افزود: امیدواریم در یک یا دو سال آینده با فراهم سازی زیرساخت‌های لازم زمینه ورود به فرابورس آماده شود.

دانشور نیز با تایید انجام مذاکرات برای دریافت مرحله جدیدی از سرمایه‌گذاری، گفت: از این سرمایه برای توسعه سرویس‌ها و گسترش فعالیت به شهرهای جدید استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است بر اساس این ادغام، مدیریت نت‌برگ به مجموعه تخفیفان شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۳۳۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما