۰
سازمان رگولاتوری در حمایت از مشترکان تصویب کرد

الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی دوره‌ای درباره خدمات ارزش افزوده

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۱
الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی دوره‌ای درباره خدمات ارزش افزوده
الزام اپراتورها به اطلاع‌رسانی دوره‌ای درباره خدمات ارزش افزوده

‌آی‌تی‌من - پیمان قره‌داغی گفت: در راستای شفاف‌سازی، اطلاع رسانی به مشترکان و حمایت از کسب و کارهای سالم در حوزه سرویس‌های ارزش افزوده، اپراتورها مکلف شده‌اند حداقل دو هفته یک بار اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که مشترکان فعال کرده‌اند را به صورت پیامکی برای آنها ارسال کنند، در حال حاضر اپراتورهای ایرانسل و رایتل به صورت هفتگی و اپراتور همراه اول نیز بصورت دو هفته یکبار این اطلاع رسانی را برای مشترکانشان انجام می‌دهند.

وی درباره سایر کانال‌های اطلاع‌رسانی سرویس‌های خدمات ارزش افزوده که پیش از این فعال شده‌اند، افزود: علاوه بر این مشترکان اپراتورها می‌توانند در بخش خدمات اپلیکیشن‌های همراه‌من، ایرانسل‌من و رایتل‌من سرویس‌های مختلف خدمات ارزش افزوده را مشاهده کنند و از سرویس‌هایی که عضو آن هستند اطلاع پیدا کرده و درصورت تمایل عضویت خود را لغو کنند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، درباره روش کد دستوری برای اطلاع از سرویس‌های فعال ارزش افزوده، گفت: کاربران با شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* می‌توانند به راحتی کارکرد و سرویس‌های خدمات ارزش افزوده‌ای که عضو آن هستند را استعلام کنند و درصورت عدم تمایل، از سرویسی که عضو آن هستند خارج شوند.

قره‌داغی درباره روش جایگزین برای برخی مشترکان که نمی‌توانند از طریق کد دستوری #۸۰۰* درباره سرویس‌های ارزش افزوده فعال خود اطلاعات کسب کنند، افزود: یکی دیگر از روش‌های اطلاع‌رسانی درخصوص سرویس‌های ارزش افزوده، مراکز تماس اپراتورهاست. رگولاتوری، اپراتورها را مکلف کرده است که از طریق مراکز تماس‌شان، پاسخگوی سوالات و درخواست‌های مشترکان درباره خدمات ارزش افزوده باشند. بر همین اساس شماره ۹۹۹۰ در همراه اول، شماره ۷۰۰ در ایرانسل و شماره ۲۰۰ در رایتل بعنوان شماره‌های مرکز تماس پیش‌بینی شده است.

وی ایجاد کانال‌های مختلف برای کسب اطلاع از کارکرد و تعرفه سرویس‌های ارزش افزوده را در راستای حمایت از کسب و کارهای حوزه خدمات ارزش افزوده دانست و گفت: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد ندارند مانع فعالیت کسب و کارهای سالم سرویس‌های خدمات ارزش افزوده شوند. چرا که تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها خدمات با کیفیت و مطلوبی را به مشترکان خود ارایه می‌دهند.

قره‌داغی گفت: رگولاتوری به دنبال شناسایی و حذف سرویس‌هایی است که با استفاده از روش‌های نامطلوب و اغوا کننده افراد را به عضویت خود درآورده‌اند؛ تا از این طریق، از شرکتهایی که کسب و کار درست و سالمی ‌را در زمینه خدمات ارزش افزوده راه‌اندازی کرده‌اند، حمایت کند؛ چرا که معتقدیم مردم به این خدمات نیاز دارند.

وی با بیان کاهش شکایات مربوط به حوزه خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ درباره علت آن گفت: از یک سو با نظارت و پیگیری‌های اخیر رگولاتوری مشکل عدم شفافیت در سرویس‌های خدمات ارزش افزوده و تعرفه آنها برطرف شده و این شفاف‌سازی از جانب اپراتورها اجرایی شده است. از سوی دیگر مشترکان نیز اطلاعات خوبی در زمینه سرویس‌های ارزش افزوده و نحوه عضویت یا فعال و غیر فعال‌سازی آن کسب کرده‌اند.


 
کد مطلب : ۲۷۳۳۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما