۰
در مراسم اختتامیه مدرسه زمستانی فناوری اطلاعات اعلام شد

مراکز نوآوری و فناوری کودکان و نوجوانان در کل کشور تاسیس می‌شود

تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۵
برگزاری مراسم اختتامیه مدرسه زمستانی فناوری اطلاعات
برگزاری مراسم اختتامیه مدرسه زمستانی فناوری اطلاعات
 
آی‌تی‌من- مدرسه زمستانی فناوری اطلاعات ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه هنرستان‌های تهران با رویکرد برنامه نویسی پروژه محور و با هدف آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کسب و کار به مدت یک هفته از 5 تا 11 بهمن ماه در موزه ارتباطات برگزار شد و تعداد 90 دانش آموز از هنرستان‌های حمزه سید الشهدا، قدس، نصیر زاده، رسالت، علم و صنعت، دوره‌های پیشرفته برنامه نویسی را توسط استادان این حوزه آموزش دیدند و پس از طی کردن دوره‌های برنامه نویسی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

دیروز در مراسم پایانی این رویداد، تیم‌های برنامه نویسی در قالب گروه‌های ده نفره حاضر شدند و به ارائه پروژه‌های خود پرداختند و برنامه‌های تجاری خود برای درآمدزایی را تشریح کردند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این مراسم گفت: به دنبال ایجاد فضایی هستیم تا زیست‌بوم استارتاپی کشور در راستای مسوولیت اجتماعی خود به پروژه‌های توانمندسازی اجتماعی در حوزه‌هایی مانند آموزش، سلامت، اشتغال، مدیرت بحران و گروه‌هایی با ویژگی خاص کمک کند.

امیر ناظمی افزود: تاکنون بیست دوره از این رویداد با مشارکت گروه‌های مختلف حاکمیتی و بخش خصوص برگزار شده است. مربیان و حامیان این رویداد، تا به این جای کار براساس مسوولیت اجتماعی وارد آن شده‌اند و همکاری آنها با این پروژه هیچ منافع مالی برای آنها نداشته است. این افراد ترجیح داده‌اند برای ساخت آینده مشارکت داشته باشند و به جای اینکه بدون دعوت به آینده‌ای وارد شوند که برای ساخت آن هیچ تلاشی نکرده‌اند، به استقبال آینده بروند.



وی تصریح کرد: برای توسعه و سامان دادن به این گونه مشارکت‌ها سایت مسوولیت اجتماعی را راه‌اندازی کردیم. با کمک این سایت قصد داریم فضایی ایجاد شود که اکوسیستم استارتاپی کشور در راستای مسوولیت اجتماعی خود به پروژه‌های توانمندسازی اجتماعی در حوزه‌های آموزش، سلامت، اشتغال، مدیرت بحران و گروه‌هایی با ویژگی خاص کمک کند.

به نقل از ناظمی، آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های مختلف برای ساخت آینده بهتر کشور هستند، می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود در این سایت تمایل به حضور در پروژه‌های گوناگون در حوزه منتورینگ، مشاوره، تولید محتوا، راه‌اندازی کمپین و غیره را اعلام کنند.

صائبه سلوکی، مدیر پروژه توسعه نگرش کارآفرینی نیز در این رویداد گفت: به زودی مرکز نوآوری و فناوری دانش‌آموزان را رونمایی خواهیم کرد و قصد داریم احداث این مراکز را در تمام کشور ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه پروژه تاسیس مراکز نوآوری و فناوری کودکان و نوجوانان در کل کشور در چند فاز مهم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: فاز اول برگزاری این رویداد، برنامه نویسی برای دانش آموزان بود که پس از آن نیز فازهای بعدی با افتتاح کمپ برنامه نویسی و دوره‌های تخصصی برنامه‌نویسی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نیز با بیان اینکه تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و ناتوانی در ایجاد اشتغال منجر به مهاجرت جوانان کشور می‌شود، گفت: برنامه‌نویسی پروژه محور سن اشتغال در کشور را پایین می‌آورد.



عبدالرضا فولادوند افزود: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید فاصله گرفتن آموزش و پرورش از آموزش درس محور و حرکت به سمت مهارت محوری بود که توانستیم مباحث را برای اولین مرتبه در آموزش و پرورش به معنای واقعی شروع کنیم.

فولادوند تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت عمومی آمادگی دارد که در تمام استان‌های کشور، فضا را برای پیشرفت جوانان توانمند در زمینه توسعه علوم گسترش دهد و همکاری تام و تمام با معاونت علمی‌ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات داشته باشد. بعد از ۱۳۰ سال به نوعی آموزش و پرورش باید مسیر خود را به تناسب جامعه عوض کند.






 
کد مطلب : ۲۷۳۳۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما