کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متخصصان هوش مصنوعی بشتابید!

دعوت به کار در تسلا، حتی بدون مدرک تحصیلی

CNBC , 15 بهمن 1398 ساعت 19:06

ایلان ماسک روز یکشنبه در توییتی اعلام کرد که حتی کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند، می‌توانند برای کار به تسلا بیپوندند.


 
آی‌تی‌من- ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا در توییتر، از متخصصان هوش مصنوعی برای پیوستن به تیم این شرکت دعوت کرد.

وی نوشت: به تیم هوش مصنوعی تسلا بپیوندید. این تیم مستقیما به من گزارش می‌دهند و ما تقریبا هر روز از طریق جلسه حضوری، ایمیل و پیامک در ارتباط خواهیم بود.

اما از آن مهم‌تر اینکه برای کار کردن در واحد هوش مصنوعی تسلا، هیچ مدرک تحصیلی خاصی الزامی نیست.

رییس شرکت تسلا روز دوم فوریه در توییت خود نوشت: مدرک دکترا اصلا لازم نیست. من اهمیت نمی‌دهم حتمی اگر از دبیرستان فارغ التحصیل نشده باشید.

به جای دارندگان مدرک تحصیلی، ماسک به دنبال کسانی با درک عمیق از هوش مصنوعی می‌گردد. او نوشته است: اگرچه سوابق تحصیلی مهم نیست؛ تمامی کاندیداها باید در آزمون‌های سخت کدنویسی موفق شوند.

ماسک پیش از این نیز نظر خود را مبنی بر بی‌اهمیت بودن مدارک تحصیلی ابراز کرده بود.

وی در سال 2014 در گفت‌وگویی با نشریه خودرویی آلمانی Auto Bild درباره ترجیحات و اولویت‌هایش در استخدام افراد گفته بود: اصلا نیازی نیست که کسی دانشنامه یا حتی دیپلم دبیرستان داشته باشد. اگر کسی از یک دانشگاه بزرگ فارغ التحصیل شده باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که ظرفیت کارهای بزرگ را دارد؛ اما ضرورتا این‌گونه نیست. افرادی مانند بیل گیتس یا لری الیسون و استیو جابز از کالج فارغ التحصیل نشده‌اند؛ اما اگر بتوانید آنها را استخدام کنید، فرصتی عالی خواهد بود.

ماسک در آن مصاحبه گفته بود که به دنبال شواهدی از توانایی‌های استثنایی می‌گردد و اگر به نمونه‌ای از دستاوردهای فوق‌العاده بربخورد، می‌تواند امیدوار باشد که این دستاوردها در آینده نیز ادامه بیابد.

تسلا به استعدادهای هوش مصنوعی برای پیش‌برد اهدافش در زمینه خودروهای خودران نیاز دارد. خودروهای تولیدی این شرکت دارای سخت‌افزار لازم برای ارایه امکانات خودرانی در آینده هستند. اما این سخت‌افزارها به نرم‌افزارهای متنوعی نیاز دارند که هدف خودران شدن کامل را تامین کنند.

ماسک اعلام کرده که استخدام شدگان برای تیم هوش مصنوعی تسلا، در دفاتر این شرکت در سان‌فرانسیسکو یا آستین تکزاس مستقر خواهند شد؛ اما امکان حضور در هر یک از گیگافکتوری‌های تسلا نیز فراهم است.

گیگافکتوری‌، به کارخانه‌هایی گفته می‌شود که در آن موتورهای الکتریکی و باتری‌های خودرو تسلا ساخته می‌شود. هم اکنون تسلا در اسپارکس نوادا، بوفالو نیویورک و شانگهای چین دارای گیگافکتوری است و در ماه نوامبر نیز ایلان ماسک خبر از راه‌اندازی چهارمین کارخانه گیگافکتوری در برلین آلمان در آینده نزدیک داد.

 


کد مطلب: 273355

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273355/دعوت-کار-تسلا-حتی-بدون-مدرک-تحصیلی

ITMen
  https://www.itmen.ir