۰

نقص نرم‌افزاری گوگل، ویدیوهای کاربران را برای غریبه‌ها فرستاد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۷
عذرخواهی گوگل بابت باگ Google Takeout
عذرخواهی گوگل بابت باگ Google Takeout
 
آی‌تی‌من- این نقص نرم‌افزاری در ماه نوامبر گریبان‌گیر کاربران Google Photos شده که می‌خواستند داده‌های خود را منتقل (Export) کنند. ابزار export در گوگل فوتوز به مدت 4 روز با این باگ مواجه بوده و به اشتباه، ویدیوهای کاربران را به آرشیو افراد دیگر افزوده است.

سخنگوی گوگل گفت: ما در حال اطلاع‌‌رسانی به افراد درباره این باگ‌ نرم‌افزاری هستیم که برای کاربرانی که از ابزار Google Takeout برای انتقال تصاویر و ویدیوهای خود در بازه زمانی 21 تا 25 نوامبر استفاده کرده‌اند، مشکل ایجاد کرده است.

این سخنگو با عذرخواهی بابت این اتفاق افزود: این کاربران احتمالا با یک آرشیو ناقص یا ویدیوهایی مواجه شده‌اند که متعلق به آنها نیست. ما این مشکل را حل کرده‌ایم و برای اطمینان از اینکه این اتفاق دیگر تکرار نشود، بررسی‌های مفصلی انجام داده‌ایم.

گوگل تاکید کرده که این باگ نرم‌افزاری فقط کاربران Google Takeout را تحت تاثیر قرار داده است. Takeout ابزاری برای دانلود داده‌های شخصی کاربران از گوگل فوتوز است.

گوگل اعلام نکرده که چه تعداد از کاربران این سرویس دچار مشکل شده‌اند، اما اشاره کرده که تعداد آنها کمتر از یک صدم درصد کاربران گوگل فوتوز بوده است.

گوگل همچنین اعلام کرده که این موضوع را راسا به مسوول حفاظت از داده‌های ایرلند گزارش کرده است. کمیسیونر حفاظت از داده‌های ایرلند، از جانب اتحادیه اروپا، مسوول نظارت بر شرکت‌ها در این اتحادیه است و قدرت و اختیار آن را دارد که در صورت تخلف یا نقض مقررات GDPR شرکت‌ها را تا 4 درصد از گردش مالی سالانه‌شان جریمه کند.

جواد مالک (Javvad Malik) از حامیان آگاهی امنیتی در موسسه KnowBe4 ضمن قدردانی از گوگل بابت سرعت نسبی بالا در حل این مشکل، افزود: این مشکل به ویدیوهایی محدود بوده که در زمان دانلود آرشیو، به اشتباه برای دیگران ارسال شده است؛ اما به هر حال نشت داده‌ها اتفاق افتاده و روی حریم خصوصی کاربران اثر گذاشته است.

وی افزود: بسیاری از کاربران به ارایه دهندگان خدمات ابری اعتماد می‌کنند، به ویژه برای ذخیره عکس‌ها و ویدیوهای‌شان که به صورت خودکار از روی گوشی هوشمند پشتیبان‌گیری می‌شود. بنابراین ضروری است که ارایه دهندگان خدمات ابری، با لحاظ اقدامات امنیتی قوی که به کاربران اجازه بازیابی داده‌های‌شان را می‌دهد و در عین حال اطمینان‌بخشی از اینکه داده‌ها در برابر نشت‌های اتفاقی یا خرابکارانه امن هستند، از این اعتماد پاسداری کنند.

سرویس گوگل فوتوز، فضای ابری نامحدودی برای ذخیره تصاویر به کاربران می‌دهد و در مقابل، گوگل به این تصاویر دسترسی دارد و می‌تواند از آنها برای آموزش مدل‌های یادگیری ماشین خود استفاده کند.

 
مرجع : The Guardian
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۳۳۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما