۰
دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر:

اوبر در پایان 2020 سودده می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳
دارا خسروشاهی، مدیر ارشد اجرایی اوبر
دارا خسروشاهی، مدیر ارشد اجرایی اوبر

آی‌تی‌من- گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2019 اوبر، حاکی از زیان 1.1 میلیارد دلاری این شرکت است که اگرچه کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود، اما زیان کل سال قبل این شرکت در مجموع به 8.5 میلیارد دلار رسید. درآمدهای این شرکت نیز با 37 درصد رشد به 4 میلیارد دلار بالغ شد.

زیان‌های پی در پی این شرکت و نارضایتی سهامداران، موجب شده که اوبر مسیر کاهش هزینه‌ها را در پیش بگیرد. در ماه اکتبر گذشته، صدها نفر از کارکنان بخش‌های بازاریابی، استخدام و Uber Eats که خدمات تحویل غذا ارایه می‌دهد، اخراج شدند. اوبر همچنین بخشی از کسب‌وکار خود، از جمله بخش Uber Eats در هندوستان را واگذار کرد.

دلیل اصلی زیان اوبر این است که این شرکت، به طور مداوم در حال گسترش و توسعه بوده است، اما خسروشاهی در رویداد اعلام گزارش مالی این شرکت گفت: ما اعتقاد داریم که دوران رشد به پایان رسیده است.

هم زمان، این شرکت با مسایل قانونی متعددی نیز مواجه است. این شرکت با طرح شکایتی، خواستار توقف اجرای قانونی در کالیفرنیا شده که از کارگران پلتفرم‌های آنلاین حمایت می‌کند. از سوی دیگر، سال گذشته مجوز فعالیت اوبر در لندن لغو شد؛ زیرا مقامات شهری دریافتند که بیش از 14 هزار سفر درون شهری اوبر، به دست رانندگانی با هویت جعلی انجام شده است.

اوبر پیش‌تر مدعی شده بود که در سال 2021 به سودآوری خواهد رسید و حالا، خبر خوش خسروشاهی، موجب رشد 8 درصدی ارزش سهام این شرکت در پایان معاملات روز جمعه گذشته شده است. هرچند بسیاری درباره سودآوری این شرکت در سال جاری میلادی بدبین هستند.

آلیسا آلتمن، مسوول تحقیقات حمل و نقل در شرکت مشاوره دیجیتال Publicis Sapient می‌گوید: تلاش‌های اخیر اوبر برای کاهش پرسنل، فروش بخش اوبر ایتس هند به Zomato و خرید شرکت Careem اگرچه امیدبخش است، اما تضمین نمی‌کند که اوبر بتواند از گور مالی عمیقی که برای خود کنده، رهایی یابد.

 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۳۳۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما