۰

زاکربرگ، اروپا را به مقررات گذاری برای اینترنت فراخواند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱
درخواست زاکربرگ از اتحادیه اروپا برای مقررات گذاری اینترنت
درخواست زاکربرگ از اتحادیه اروپا برای مقررات گذاری اینترنت

آی‌تی‌من- مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی میلیاردر فیس‌بوک، دیروز در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه تعیین حدود قانونی به شهروندان اطمینان می‌دهد که غول‌های فناوری از مجموعه‌ای از مقررات مورد تایید همگان پیروی خواهند کرد، افزود: کاربران دوست ندارند که شرکت‌های خصوصی، بدون یک فرایند دموکراتیک در مورد موجودیت اجتماعی آنها تصمیم بگیرند.

زاکربرگ افزود: باور دارم که وظیفه ما، ساختن ابزارهای قدرتمند برای اعمال این سیاست‌ها، مقابله با دخالت‌ها و اعمال کنترل و نظارت است. اما دولت‌ها باید درباره مسایلی مانند تبلیغات سیاسی یا اینکه کدام گفتمان باید مجاز باشد، یا مشخص کردن مرز آزادی بیان و انتشار محتواهای آسیب زننده، به تدوین مقررات و توصیه‌ها بپردازند.

زاکربرگ گفت: وقتی روی خط باریک بین آزادی بیان و امنیت حرکت کنید، امکان اشتباه هم وجود دارد؛ اما مردم می‌خواهند احساس کنند که سهم‌شان در تصمیم گیری، بیش از یک شرکت خصوصی لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه لزوما با هر گونه مقرراتی که وضع می‌شود، موافق نیست، اما این روند را در ایجاد اعتماد و قانونمندکردن بیشتر اینترنت لازم دانست.

زاکربرگ همچنین بر ضرورت این فرایند تاکید و اظهار نگرانی کرد که کشورهایی مانند چین، ارزش‌های تمامیت‌خواهانه خود را در مقررات راهبری اینترنت بگنجانند.

مدیرارشد اجرایی فیس‌بوک گفت: برای گنجاندن ارزش‌های دموکراتیک، باید با سرعت بیش‌تری اقدام کنیم، پیش از آنکه مدل‌های تمامیت خواهانه در بسیاری از نقاط حاکم شود.

انتظار می‌رود که زاکربرگ، نگرش نرم مشابهی در مورد تحول جهانی مقررات مالیات دیجیتالی داشته باشد. طرح ایجاد تغییر در مالیات دیجیتال از سوی سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه سازمان ملل متحد مطرح شده است.

زاکربرگ همچنین در پاسخ به سوالاتی درباره اطلاعات غلط و دخالت در انتخابات، این ادعا را تکرار کرد که فیس‌بوک روزانه یک میلیون حساب کاربری جعلی را حذف می‌کند و تیمی متشکل از 35 هزار نفر پرسنل این شرکت، مدام مشغول بازبینی محتواهای این شبکه هستند.

به گفته وی، از زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده تا کنون، فیس‌بوک 50 عملیات اطلاعاتی هماهنگ شده را شناسایی کرده است، از جمله در دو هفته گذشته نیز عملیات‌های مشابهی از سوی روسیه علیه اوکراین و از ایران علیه آمریکا شناسایی شده است.

زاکربرگ گفت: عمده حساب‌های کاربری مخرب، مربوط به بازیگران دولتی نیستند، بلکه متعلق به اسپمرها هستند و بسیاری از آنها را هوش مصنوعی شناسایی می‌کند.



 
مرجع : یورونیوز
کد مطلب : ۲۷۳۴۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما