۰

نگرانی‌ها از نقض حریم خصوصی از طریق قابلیت اسپیس زوم در گلکسی اس 20 سامسونگ

تاریخ انتشار
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
قابلیت اسپیس زوم در گلکسی اس 20 سامسونگ
قابلیت اسپیس زوم در گلکسی اس 20 سامسونگ

آی‌تی‌من- ویژگی زوم قدرتمند موبایل جدید سامسونگ کارشناسان امنیت سایبری را نگران کرده است. ویژگی «اسپیس زوم» در گوشی‌های گلکسی اس 20 اولترا (Galaxy S20 Ultra) با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به کاربران اجازه می‌دهد تا ۱۰۰ بار روی منطقه‌ای زوم کنند و همزمان کیفیت تصویر نیز حفظ می‌شود.

سامسونگ فناوری به کار رفته در این ویژگی را فاش نکرده است. اما کارشناسان معتقدند این ویژگی ترکیبی از «زوم اوپتیک هیبریدی» و «زوم رزولوشن» باشد.

در این میان کارشناسان بیم آن دارند که برخی افراد با سواستفاده از لنزهای قدرتمند از داخل خانه شهروندان عادی تصاویر و ویدیو ثبت کنند.

یکی از کارشناسان فناوری می‌گوید: قابلیت زوم دوربین در موبایل گلکسیS۲۰ اولترا بسیار بالا و البته خطرناک است. جیک مور یکی از کارشناسان امنیت سایبری در این باره می‌گوید: همیشه احتمال دارد کسی برای مقاصد خرابکارانه مانند جاسوسی از خانه یا محل کار شهروندان از فاصله دور، از قابلیت‌های این موبایل سواستفاده کند.

سامسونگ هفته گذشته سری گلکسی S۲۰ (شامل  گلکسی S۲۰، گلکسی S۲۰ پلاس و گلکسی S۲۰ اولترا) را در سانفرانسیسکو آمریکا رونمایی کرد. پشت گلکسی S۲۰ اولترا یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۱۲مگاپیکسلی و لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی همراه یک حسگر عمق وجود دارد.
 
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۳۴۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما