۰

قبل از خرید گلکسی زد فلیپ بخوانید

ساحره چمنی / مولف
تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۳
قبل از خرید گلکسی زد فلیپ بخوانید
قبل از خرید گلکسی زد فلیپ بخوانید

آی‌تی‌من- گلکسی زد فلیپ تقریبا دو هفته پیش توسط کمپانی کره‌ای سامسونگ معرفی و حالا کم‌کم راهی بازارهای مختلف دنیا می‌شود.

این گوشی تاشونده که قیمتی برابر ۱۳۸۰ دلار دارد که البته قیمت کمی نیست، از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که در گوشی‌های دیگر نظیر آن وجود ندارد، اما این موضوع به آن معنی نیست که نسبت به گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار سرتر است و امکانات بیشتری دارد؛ در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که اگر قصد خرید این گوشی را دارید بهتر است به این نکات توجه کنید بعد تصمیم به خرید بگیرید.

مردم در مورد این گوشی سوالات بسیاری می‌پرسند
گلکسی زد فلیپ احتمالا یکی از بهترین گوشی‌های تاشو حال حاضر است، خصوصا رنگ‌بندی آن که چشم هر بیننده‌ای را به دنبال خود می‌کشد. این گوشی که طراحی مربع شکل زیبایی دارد، با وجود نمایشگر تاشو، محصولی جذاب است؛ بنابراین اگر شما این گوشی را خریداری کنید در هر جایی مثل رستوران، کافه، داخل اتوبوس و مترو و تاکسی مدام افراد درباره‌ آن سوالاتی از شما خواهند پرسید؛ مثلا اینکه آیا این گوشی جدید سامسونگ است؟ از کار با این گوشی راضی هستید؟ کیفیت نمایشگر راضی‌کننده است؟ عملکرد دوربین چطور است و صدها سوال دیگر. پس اگر قصد خرید گلکسی زد فلیپ را دارید باید از صبر و حوصله زیادی برخوردار باشید و عصبانی نشوید.

قطعا دوربین این گوشی کیفیت فوق‌العاده‌ای ندارد
دوربین گوشی گلکسی زد فلیپ شاید یکی از جنبه‌های ناامیدکننده آن باشد. با چنین قیمت بالایی، انتظار می‌رود که حداقل کیفیت دوربین رضایت‌بخش باشد و با قابلیت‌های دوربین گوشی‌های پرچمدار امروزی برابری کند که در مورد Z Flip اینگونه نیست.

دوربین‌ اصلی دوگانه گوشی استاندارد است و اگرچه برای عکاسی معمولی کارکردی رضایت‌بخش دارد اما در رده بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد. رنگ‌ها غالبا اشباع نشده به نظر می‌رسند و نبود لنز زوم به معنای آن است که برای زوم روی سوژه مجبورید از بزرگنمایی دیجیتال استفاده کنید.

این گوشی حتی فاقد دیافراگم دوگانه حاست که سال گذشته روی گوشی اقتصادی گلکسی S10E قرار گرفت. البته باید یادآور شویم که دوربین گلکسی زد فلیپ به‌هیچ وجه دوربین بدی نیست، اما وقتی شما از هزینه‌ای معادل گوشی‌های پرچمدار می‌پردازید، باید انتظار دوربین در سطح محصولات پرچمدار داشته باشید.
 
 
از استاندارد IP پشتیبانی نمی‌کند
بسیاری از پرچمداران اخیر از جمله گلکسی S10 و S20، آیفون 11 (که قیمتی برابر با ۷۸۰ دلار دارند) از استاندارد IP برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب برخوردارند، اما گوشی Z Flip از این استاندارد برخوردار نیست. بنابراین مثل گذشته مدام باید مراقب گوشی باشیم که در برابر نفوذ گرد و غبار و آب آسیب نبیند.

آزمایش اخیر iFixit نشان داده که باید از ورود گرد و غبار به در داخل زد فلیپ جلوگیری کنید.

صفحه نمایش خارجی آزاردهنده است
گوشی زد فلیپ دارای صفحه نمایش کوچکی در قسمت بیرونی دستگاه است. این نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده تا هنگام بسته بودن تلفن، اعلان‌های دریافتی را نمایش دهد و حتی می‌توان از دوربین کوچک برای گرفتن سلفی استفاده کرد.

اما متأسفانه این نمایشگر خیلی کوچک و باریک است و خواندن هرگونه اعلان روی این صفحه کوچک بسیار دشوار است بنابراین باز کردن تلفن به جای آن بسیار ساده‌تر خواهد بود. همچنین به عنوان منظره یاب دوربین، اندازه کوچک آن تمام تصویری را که می‌گیرد نشان نمی‌دهد، بنابراین تهیه یک عکس سلفی گروهی کار دشواری است.

عمر باتری خیلی طولانی نیست نیست
در تست‌ باتری این گوشی فقط ۱۵ ساعت در حالت شارژ کامل توانست ویدیو پخش کند. در مقایسه گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی نوت 10 پلاس در همان آزمایش ۲۱ ساعت دوام آورد.

از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند
در حالی که ممکن است هنوز تا یک سال دیگر شبکه‌ 5G به شکل یک شبکه استاندارد برای همه گوشی‌ها ارایه نشود، اما در سراسر جهان این شبکه در حال گسترش است. ممکن است چون زیرساخت این فناوری هنوز در کشورهای مختلف ارایه نشده باشد و فعلا شما نگرانی درباره وجود آن روی گوشی جدیدتان نداشته باشید، اما باید به این موضوع توجه کنید که شما هزینه‌ زیادی را برای گوشی گلکسی زد فلیپ می‌کنید و قطعا انتظار دارید که حداقل چند سال برای‌تان کار کند.

 
مولف : ساحره چمنی
کد مطلب : ۲۷۳۴۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما