۰
رونمایی از بازی‌های جدید، ارائه‌ آمار و ارقام از بازی زولا و آغاز به کار رسانه‌ سرگرمی

در اولین کنفرانس شرکت سورنا گیمز چه گذشت

تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۰
برگزاری کنفرانس سورنا گیمز
برگزاری کنفرانس سورنا گیمز
 
آی‌تی‌من- حسن مهدی اصل، مدیر عامل سورنا گیمز هدف از برگزاری این کنفرانس را ایجاد اتحاد و نمایش توانمندی‌های افراد و شرکت‌های پیشرو و مستعد به دیگر اعضای حوزه‌ بازی در ایران و همچنین حوزه‌های دیگر عنوان کرد.

عماد رحمانی، مدیرعامل استودیو «رسانا شکوه کویر» نیز در ادامه این رویداد به معرفی بازی جدید Petra: Legend of the Fate Guardians  پرداخت که داستان شهر گمشده‌ پترا در اردن را روایت می‌کند؛ شهری که چند هزار سال پیش تمام مردم آن ناپدید شدند و رسانا شکوه کویر روایت خیالی خود را از این اتفاق در بازی Petra بازگو می‌کند.

Petra: Legend of the Fate Guardians یک بازی اکشن هک اند اسلش است و گیم‌پلی‌ آن روی مهارت‌های شمشیر بازی تمرکز دارد. محیط بازی جهان باز خواهد بود و المان‌های سندباکس در آن وجود خواهد داشت.

به گفته رحمانی، تولید این بازی از یک سال پیش با انجین آنریل ۴ آغاز شده است و طی ماه‌‌های آینده اطلاعات بیشتری همچون پلتفرم‌های مقصد در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
 
سپس مهدی اصل از پروژه‌ What Happened سخن گفت؛ اثری که سه سال توسط سورنا گیمز و استودیوی Genius Slackers مراحل ساخت را گذرانده است. مهدی اصل از این اثر به عنوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و خاص‌ترین بازی‌های تولید شده در ایران نام برد. که حدود ۷ تا ۸ ساعت گیم‌پلی دارد. همچنین به ۱۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده و کارهای لوکالیزیشن آن رو به اتمام است و پروژه هم‌اکنون مراحل نهایی را می‌گذراند.

به گفته مهدی اصل، نسخه‌ PC  این بازی در بهار یا تابستان سال آینده و نسخه‌ پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان آن هم در پاییز سال آینده توسط شرکت سورنا گیمز منتشر خواهد شد.

 حسن مهدی اصل، مدیر عامل سورنا گیمز

در ادامه آرش نگهبان، کارگردان بازی به روی صحنه آمد و از بلندپروازی‌ها و اهداف تیم سازنده برای خلق این اثر سخن گفت. او عنوان کرد که بازی به مشکلات نوجوان‌های دبیرستانی ‌می‌پردازد که در برهه‌ خاصی از زندگی خود قرار گرفته‌اند و نیاز به کمک دارند. نگهبان اظهار امیدواری کرد که این اثر به افراد کمک کند تا چنین کسانی را درک و به آن‌ها کمک کنند.
 
آمار و ارقام زولا
مهدی جهانگیری، مدیر محصول بازی زولا در ایران در ادامه این کنفرانس گفت که در یک سال اخیر ۸۲ هزار و ۵۳۹ تیکت پشتیبانی توسط کاربران این بازی ثبت شده است که تمامی آن‌ها از سوی تیم پشتیبانی، پاسخ و راه حل مناسب برای رفع مشکل دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه آماری از مسابقات برگزار شده بر اساس زولا ارائه داد و افزود: از ابتدای سال ۹۷ که آغاز مسابقات زولا در ایران بود، در مجموع ۱۴ هزار و ۸۳ نفر در قالب ۱۴۳۱ تیم در رقابت‌ها شرکت کردند. لیگ سال جاری هم در حال حاضر مراحل نهایی خود را می‌گذراند و در ماه اسفند شاهد مسابقات پایانی خواهیم بود که در آن، هشت تیم برتر برای کسب جایزه‌ ۵۰ میلیونی و حضور در جام جایزه بزرگ ترکیه که در بهار سال ۹۹ برگزار می‌شود به رقابت خواهند پرداخت.
 
به گفته جهانگیری، در دو سال گذشته در مجموع ۲۷۵ میلیون تومان به نفرات و تیم‌های برنده بازی زولا در ایران جایزه اهدا شده که ۸۰ میلیون تومان آن به لیگ سال ۹۸ اختصاص دارد.

وی افزود: در حال حاضر یک گیم سنتر مجهز توسط سورنا گیمز برپا شده و با توجه به زیرساخت و امکانات خوب این مرکز، کلیه‌ مسابقات زولا در این گیم سنتر انجام می‌شود.

جهانگیری همچنین درباره به‌روزرسانی‌های مختلف بازی زولا در دو سال اخیر گفت: ده به‌روزرسانی بزرگ در این بازی صورت گرفته که بسیاری از آن‌ها همچون نقشه‌ پرسپولیس و تهران و سلاح‌های ایرانی مثل فاتح، شاهر و خیبر توسط سورنا گیمز انجام شده است. از تابستان امسال هم سیزن پس برای زولا در دسترس قرار گرفت که کاربر با انجام قراردادها و ماموریت‌های مختلف می‌تواند جوایز طراحی شده را کسب کند.

مهدی جهانگیری، مدیر محصول بازی زولا
 
وی افزود: فصل جدید که مخصوص نوروز است، هخامنشی نام دارد و هم‌اکنون در پروسه‌ تولید است. آیتم‌های این فصل با الهام از طرح‌ها و الگوهای دوران هخامنشی طراحی شده تا برای کاربران ایرانی جذابیت بیشتری  داشته باشد و این محتوا قرار است برای بازی در سایر مناطق دنیا هم در دسترس قرار گیرد.

در ادامه این رویداد از نسخه‌ موبایلی زولا نیز رونمایی شد که اطلاعات بیشتر از آن در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازی دیگری که در این کنفرانس با نمایش یک تیزر رونمایی شد،  Desolation Point نام دارد. DP یک بازی شوتر در سبک بتل رویال است که کار روی آن از یک سال و نیم پیش شروع شده و تیم سازنده امید دارد تا سال بعد یک نسخه‌ بتا از آن منتشر کند.
 
به گفته مهدی اصل، این بازی با انجین آنریل ۴ و زبان C++ تولید می‌شود و تیم طراحی قصد دارد تا نوآوری‌هایی به سبک بتل رویال، به‌خصوص در بخش سفارش‌سازی سلاح‌ها و بخش Esports ارائه دهد. انتشار این عنوان برای پلتفرم‌های  PC، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان برنامه‌ریزی شده و در آینده نسخه‌ موبایل هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در پایان این کنفرانس نیز «رسانه سرگرمی» به عنوان پروژه دیگر سورنا گیمز معرفی شد. این رسانه بخشی از شرکت سورنا گیمز محسوب می‌شود، اما در محتوا و عملکرد مطبوعاتی استقلال خواهد داشت.

 
 
کد مطلب : ۲۷۳۴۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما