۰

سهامدار جدید توییتر می‌خواهد جک دورسی را اخراج کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۸
سهامدار جدید توییتر می‌خواهد جک دورسی را اخراج کند
سهامدار جدید توییتر می‌خواهد جک دورسی را اخراج کند
 
آی‌تی‌من- پل سینگر که از حامیان بزرگ مالی حزب جمهوری خواه در آمریکاست، ابتدا مخالف دونالد ترامپ بود، اما پس از انتخاب او به ریاست جمهوری، رفته رفته به حامیان او پیوست. او در فوریه 2017 میلادی دیداری با ترامپ در کاخ سفید داشت. ترامپ پس از این دیدار گفت که سینگر به شدت طرفدار نظریه حذف ترامپ بوده، اما پس از این دیدار، قول داده که برای وحدت در جناح جمهوری‌خواهان هر کاری لازم باشد خواهد کرد.

حالا این میلیاردر که سهام عمده توییتر را در اختیار گرفته، برنامه‌هایی برای ایجاد تحول در این شبکه اجتماعی دارد که یکی از این برنامه‌ها، کنار گذاشتن جک دورسی از مدیریت عاملی توییتر است.

این تغییرات وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم دونالد ترامپ برای ارتباط با طرفدارانش، عمدتا به توییتر متکی است و از رسانه‌های سنتی دوری می‌کند. از سوی دیگر، توییتر در ماه اکتبر گذشته اعلام کرد که جلوی دستکاری‌های عمدی و اطلاعات غلط در تبلیغات سیاسی را، چه از طرف جمهوری خواهان و ترامپ باشد و چه دموکرات‌ها و بلومبرگ، خواهد گرفت. این سیاست از آن زمان تا کنون محل مناقشه بوده است.

جک دورسی که هم‌بنیان‌گذار توییتر و مدیر ارشد اجرایی شرکت پرداخت آنلاین Square است، در ماه نوامبر گذشته اعلام کرد که قصد دارد هر سال ماه‌هایی را در آفریقا زندگی و کار کند. گفته می‌شود که همین تصمیم دورسی، انگیزه سینگر را برای اخراج او از صدر مدیریت توییتر افزایش داده است. البته سایر سهامداران نیز درباره رهبری دورسی نگران هستند و این در حالی است که ارزش سهام این شرکت اوضاع خوبی ندارد؛ هر چند بر اساس آخرین گزارش مالی، درآمدهای این شرکت نخستین بار به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

اما برخلاف سهامداران، منتقدان و تحلیلگران معتقدند که حذف دورسی، می‌تواند برای آزادی بیان در توییتر تبعات ناگواری داشته باشد. از سوی دیگر، برخی از بزرگان فناوری نیز حامی دورسی هستند.

برای مثال دو روز پس از انتشار گزارش‌هایی از تصمیم شرکت سرمایه‌گذاری الیوت مبنی بر برکناری مدیرعامل توییتر، مدیر عامل تسلا در توییتی از ادامه فعالیت جک دورسی به عنوان مدیر اجرایی این شبکه اجتماعی حمایت کرد.

ایلان ماسک مدیرعامل میلیاردر شرکت خودروسازی تسلا اواخر روز دوشنبه در توییتی نوشت: «فقط می‌خواهم بگویم که من از جک (دورسی) در مقام مدیر عامل توییتر پشتیبانی می‌کنم.»

بنیان‌گذاران تسلا و توییتر ظاهرا رابطه خوبی با هم دارند. دورسی و ماسک پیش‌تر نیز در رسانه‌های اجتماعی از یکدیگر تعریف و تمجید کرده‌ بودند. به علاوه، دورسی در رویدادی که در اوایل سال جاری میلادی برگزار شد، از ماسک که بیش از ۳۱ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد در مورد راه‌های بهتر شدن این پلتفرم اجتماعی نظرخواهی کرده بود.

 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۳۴۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما