۰
در دیدار هیات مدیره اتحادیه با رییس بسیج اصناف کشور اعلام شد:

بسیج تخصصی در اتحادیه فناوران رایانه تهران تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۳
بسیج تخصصی در اتحادیه فناوران رایانه تهران تشکیل می‌شود
بسیج تخصصی در اتحادیه فناوران رایانه تهران تشکیل می‌شود
 
آی‌تی‌من- غلامرضا حسن پور، رییس بسیج اصناف کشور در جلسه با اعضای هیات مدیره اتحادیه با بیان اینکه رویکرد پایگاه بسیج اصناف کشور تغییر کرده است، گفت:  بسیج اصناف در راستای وظیفه ذاتی خود در نظر دارد با تعامل هر چه بیشتر با اتحادیه‎های صنفی و تشکیل بسیج تخصصی به فعالان صنوف مختلف در رفع مشکلات کمک کند.

وی افزود: بسیج تخصصی اتحادیه‌‎های صنفی از ابتدای سال 99 راه‎اندازی خواهد شد و اعضای هیات مدیره اتحادیه‎ها و همچنین چند تن از افراد متعهد و متخصص صنف نیز می‎توانند عضو آن شوند تا با همفکری و هم‏‌اندیشی ضمن بررسی معضلات و مشکلات صنف و انتقال آن به مسوولان در جهت رفع آن گام بردارند.

حسن پور با تاکید بر اینکه اگر فضا را بسته نگه داریم، نمی‎توانیم کاری برای فعالان صنف انجام دهیم، گفت: نمایندگان بسیج اصناف اتصال دهنده هر مجموعه به بدنه دولت هستند و تنها هدفی که دنبال می‎کنند امنیت و آسایش فعالان صنف است و خود منفعتی در هیچ زمینه‎ای ندارند.

وی تصریح کرد: در اتاق بازرگانی نیز بسیج تجار و فعالان اقتصادی راه‎اندازی شده و هم اکنون در حال انجام امور تخصصی فعالان صنوف مختلف است. اتحادیه فناوران رایانه تهران نیز جنبه کشوری دارد و هر اقدامی که در این اتحادیه صورت می‎گیرد در سراسر کشور موثر است. امیدواریم بتوانیم با راه‎اندازی بسیج تخصصی در اتحادیه فناوران در مسیر درستی با همکاری هیات مدیره در جهت رفع مشکلات اعضای صنف گام برداریم.

تعامل بسیج و اتحادیهها برای رفع مشکلات فعالان صنف
در ادامه جلسه جلال بهنیا، عضو هیات مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با بیان اینکه رویکرد  تخصصی بسیج اصناف بسیار جالب و حائز اهمیت است، گفت: بسیج، تشکل‎های صنفی و... همگی تشکیل شده‌اند تا مشکلات فعالان صنف را حل کنند. کار هیات مدیره‏ها در اتحادیه‏های صنفی این نیست که جواز صادر کنند یا به تخلفات رسیدگی کنند، بلکه باید کمک کنیم تا تخلفی صورت نگیرد.

وی افزود: برخلاف بسیاری صنوف در صنف کامپیوتر به دلیل های‎تک بودن تکنولوژی احتکار کالا صورت نمی‎گیرد و در حال حاضر فعالان صنف فشار مالیاتی خیلی زیادی را تحمل می‎کنند که امیدواریم بتوانیم با همکاری بسیج اصناف این مشکل را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: کار بسیج پاک‎سازی و ایجاد شفافیت است. اکنون برای مغازه‎های بسیار کوچک صنف کامپیوتر50 میلیون تومان مالیات تعیین کرده‎اند که با توجه به حاشیه سود بسیار پایین، این رقم بالایی است و بایستی در این زمینه شفاف‏سازی صورت گیرد.

مجید حاجی‎خانی خزانه‎دار اتحادیه نیز اظهار امیدواری کرد که در اتحادیه بتوانیم همکاری خوبی با بسیج اصناف کشور داشته باشیم.

در همین رابطه ناصر جلالی دبیر اتحادیه فناوران رایانه تهران هم عنوان کرد که هیات مدیره جدید اتحادیه همگی همدل و همسو بوده و دارای روحیه بسیجی هستند و کاملا بدیهی است در تعامل با بسیج اصناف کشور می‎توان گام های خوبی در جهت رفع مشکلات فعالان صنف برداشت.

تشکیل کارگروه بسیج تخصصی در اتحادیه فناوران
در ادامه جلسه محمدفرجی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تاکید کرد: به عنوان اولین اتحادیه کارگروه بسیج تخصصی در اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تشکیل خواهد شد و قطعا نقطه امیدی است تا فعالان و بازرگانان صنف فاوا بتوانند با حضور در کارگروه مشکلات را حل کنند.

وی تصریح کرد: در واقع به اعتقاد من با همکاری بسیج اصناف می‏‌توان بسیاری از مشکلات صنف را حل کرد بنابراین امیدواریم که رییس بسیج اصناف با هیات مدیره و فعالان صنف بیشتر در تعامل باشد.

وی افزود: اقدامات بسیار مهمی ظرف 6 ماه گذشته توسط هیات مدیره جدید اتحادیه انجام شده است به گونه‎ای که اگر هیات مدیره دیگری روی کار بود این کارها را طرف 2 سال انجام می‎داد. تمام هدف هیات مدیره خدمت به صنف است و در این راستا اهداف و برنامه‎های مشخصی داریم.

فرجی توضیح داد: هم اکنون یکی از عمده مشکلات فعالان صنف فاوا، مالیات است که قطعا اگر شفاف و درست دریافت شود، افراد با انگیزه بیشتری سرکار خود حاضر می‎شوند.

 وی ادامه داد: اکنون تصور این است که اگر ضرایب مالیاتی اصلاح شود، دریافتی‎های مالیاتی صنف فاوا کاهش پیدا می‎کند. در حالی‌که اصلا چنین نیست، بلکه تمام فعالان صنف بر حسب حق و حقوق خود مالیات پرداخت خواهند کرد.

فرجی با ذکر مثالی افزود: زمانی عوارض گمرکی کالاهای حوزه فناوری اطلاعات 40درصد بود که آقای کرباسیان با پیگیری و با حضور در کمیسیون ماده یک این عدد را به 5درصد کاهش دادند و نتیجه کار این شد که قاچاق در صنف IT به طور کامل از بین رفت به جز یکی دو قلم کالا که تعرفه آن 26درصد است و تولید داخل ندارد.

وی اضافه کرد: اکنون دریافتی گمرک از صنف فاوا بیش از 8 برابر شده است. بنابراین با یک تصمیم‎گیری درست دریافتی دولت افزایش یافت. این مورد باید در خصوص ضرایب مالیاتی نیز اعمال شود.
 
ضرورت کاهش ضرایب مالیاتی
در ادامه بحث رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در خصوص مالیات، سیدمحمد لواسانی نایب رییس اتحادیه تاکید کرد: صنف فاوا در کل کشورهای جهان از جمله صنوفی است که نه تنها مالیات پرداخت نمی‎کنند، بلکه تسهیلات ویژه‌ای نیز دریافت می‎کنند.

  وی افزود: میانگین سود در بازار کامپیوتر 2 تا 3 درصد است. در حالی‌که دارایی سود را 8درصد محاسبه می‎کند و به همین دلیل بسیار از شرکت‎های بزرگ و همچنین خرده فروشی ها از این بازار رفته‎اند.

فرهاد غنی زاده نایب رییس اتحادیه نیز با اشاره به گردش مالی بالا و سود بسیار پایین فعالان صنف فاوا گفت: به دلیل افزایش نرخ دلار چرخش مالی بازرگانان افزایش یافته، اما حاشیه سودشان بسیار پایین آمده است به گونه‎ای که اگر بخواهند سالم فعالیت کنند به سود نرخ بانکی که اکنون 15 تا 18 درصد در سال است نیز نخواهیم رسید.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص کشور ثبت سفارش‌‏ها نیز بسیار محدود شده است و اگر بخواهیم در چارچوب قوانین جاری کشور ثبت سفارش انجام دهیم بین 2 تا 3ماه زمان می‎برد.

غنی زاده اضافه کرد: متاسفانه در ذهن دولتمردان کشور ما کالای IT کالایی لوکس با حاشیه سود 20 درصد تبیین شده است که برخلاف تصور آنها شغلی بسیار پرخطر با ریسک فراوان و همچنین حاشیه سود 2 درصد است.

وی افزود: اکنون به دلیل محدودیت ارزی و عدم مدیریت دولت در بخش ارایه ارز به سه سال قبل برگشته‌‏ایم به گونه‎ای که قاچاق برخی کالاها افزایش یافته و عرضه و تقاضا تعادل ندارد. اجناس دست دوم بی‎کیفیت نیز راه‌شان به بازار باز شده است که به ساختار شرکت‎های قدیمی و قانونمند ضربه می‎زند.حتی سازمان‎های دولتی به دلیل کمبود بودجه به صورت غیر محسوس کالای دست دوم خریداری می‎کنند.


 
کد مطلب : ۲۷۳۴۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما