۰

برنامه‌های احتمالی اپل برای رویداد WWDC 2020

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۲
برنامه‌های احتمالی اپل برای رویداد WWDC 2020
برنامه‌های احتمالی اپل برای رویداد WWDC 2020

آی‌تی‌من- البته امسال با شرایط ویژه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا روبه‌روییم که تا کنون رویدادهای فناورانه مهمی همچون MWC 2020 و Google I/O را لغو کرده است؛ بنابراین احتمال لغو رویداد توسعه دهندگان اپل هم می‌رود.

البته هنوز برنامه اپل برای این رویداد اعلام نشده و اپل معمولا اطلاعات برگزاری WWDC را در ماه آوریل اعلام می‌کند؛ بنابراین اگر یک ماه دیگر صبر کنیم، تکلیف این رویداد هم مشخص می‌شود.

امسال احتمال اینکه کنفرانس توسعه دهندگان اپل برگزار نشود زیاد است؛ حتی ممکن است در صورت برگزار شدن، شکل و شمایل همیشگی را نداشته باشد و شاید بخش معرفی محصولات و سخنرانی ابتدایی به صورت پخش آنلاین برگزار شود.  پس بیایید ببینیم که در هر صورت، این رویداد چه تازه‌هایی را در برخواهد داشت.

iOS 14 و  iPadOS 14



اپل در سال‌های گذشته، همواره رویداد WWDC را برای معرفی نرم‌افزارهای موبایل‌اش انتخاب کرده است؛ بنابراین می‌توان مطمئن بود که هر اتفاقی برای سایر رونمایی‌های اپل بیفتد، معرفی سیستم‌عامل‌های جدید این شرکت، یعنی iOS 14 و iPadOS 14 تضمین شده است. البته هم زمان با این رویداد، نسخه ویژه توسعه دهندگان ارایه و تعدادی از امکانات و ویژگی‌های اصلی آن معرفی می‌شود و عرضه سیستم‌عامل‌های مذکور برای کاربران عادی، زمانی دیرتر، احتمالا در اواخر ماه سپتامبر و هم زمان با معرفی گوشی آیفون 12 اتفاق خواهد افتاد. کاربرانی هم که خیلی مشتاق استفاده از این سیستم‌عامل‌ها باشند نیز می‌توانند مدت کوتاهی منتظر بمانند تا نسخه بتای عمومی آن عرضه شود.

هنوز در مورد سیستم‌عامل iOS 14 اطلاعات زیادی در دست نیز، اما شنیده‌ها حاکی از باز طراحی App Switcher (حالتی که قادر به مرور همه اپ‌ها در یک صفحه و رسیدن به اپ مورد نظر هستید) و پشتیبانی از عینک‌های واقعیت افزوده است.
 
watchOS 7



یکی دیگر از برنامه‌های احتمالی WWDC 2020 معرفی اولیه سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل یا همان watchOS 7 خواهد بود که البته این سیستم عامل هم مانند iOS 14 کامل نیست و برای عرضه نهایی آن باید تا اواخر ماه سپتامبر و معرفی اپل واچ جدید، Apple Watch 6 صبر کرد. در مورد این سیستم عامل نیز اطلاعات چندانی منتشر نشده و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، شایعات و درز اطلاعات درباره این سیستم عامل هم آغاز شود.
 
iPhone 9



شایعات حول گوشی آیفون 9 تا کنون بسیار زیاد بوده و انتظار می‌رود به زودی شاهد عرضه این گوشی هوشمند باشیم؛ اما سوال این است که به زودی، یعنی دقیقا چه زمانی؟

بر اساس شنیده‌ها، امکان عرضه این گوشی در اواخر ماه مارس؛ یعنی پیش از زمان برگزاری WWDC 2020 زیاد است. گمانه‌زنی‌های دیگری هم حاکی است که این گوشی در نیمه اول سال 2020 عرضه می‌شود که به این ترتیب، رویداد توسعه دهندگان اپل نیز یکی از نامزدهای میزبانی از رونمایی از آیفون 9 خواهد بود.

از سوی دیگر، مثل خیلی چیزهای دیگر که از شیوع ویروس کرونا متاثر شده، احتمال دارد که تولید آیفون 9 نیز تحت تاثیر این بلای جهانی با تاخیر مواجه شود که در این صورت، اگر اپل از ابتدا برای معرفی این گوشی در ماه مارس برنامه داشته، ممکن است که به دلیل تاخیر در تولید، این اتفاق به عقب بیفتد و با زمان برگزاری رویداد توسعه دهندگان اپل هم‌زمان شود.

اما آنچه در مورد آیفون 9 می‌دانیم این است که احتمالا گوشی ارزان قیمت‌تری خواهد بود که شاید هم با نام iPhone SE 2 رونمایی شود. شایعات حاکی است که این گوشی، از نظر طراحی به آیفون 8 شباهت خواهد داشت و مجهز به دکمه فیزیکی home با حسگر اثر انگشت است و ضمنا حاشیه صفحه نمایش آن هم بزرگ خواهد بود.

بر اساس شنیده‌ها، نمایشگر این گوشی 4.7 اینچی LCD و میزان رم آن 3 گیگابایت خواهد بود. گفته می‌شود که این گوشی مانند آیفون 11 از چیپ‌ست A13 Bionic، دوربین تک لنز اصلی و 32 تا 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد.
 
iPad Pro 2020



گزارش‌ها حاکی است که آیپد پرو جدید اپل در اواخر ماه مارس (ماه جاری میلادی) رونمایی می‌شود؛ اما اگر عرضه این آیپد هم به تاخیر بیفتد، بهترین فرصت بعدی همان WWDC خواهد بود.
شنیده‌ها حاکی است که این آیپد پرو دارای سه دوربین پشتی (اصلی) خواهد بود.
 
macOS 10.16



اما نباید فقط در انتظار نرم‌افزارهای موبایل اپل در رویداد WWDC 2020 بود. نسخه بعدی سیستم عامل مک نیز احتمالا در این رویداد رونمایی خواهد شد. هنوز اطلاعاتی درباره macOS 10.16 در دست نیست. اما می‌توان انتظار داشت که این سیستم عامل نیز در ماه سپتامبر در اختیار کاربران قرار بگیرد.
 
AirTag



مدت‌هاست درباره ابزار کوچکی می‌شنویم که اپل به عنوان رقیبی برای Tile در صدد عرضه آن است. این ابزار را که احتمالا AirTag نام خواهد داشت، می‌توان به وسایل مختلف مانند کیف یا کوله نصب و در صورت گم‌شدن، ردیابی کرد.

شنیده‌ها حاکی است که AirTag در نیمه اول سال 2020 عرضه خواهد شد که در این صورت، WWDC 2020 زمان مناسبی برای این رونمایی خواهد بود.
 
HomePod 2



به نظر می‌رسد که اپل در حال کار روی نسخه جدیدی از اسپیکر‌های HomePod است که جمع و جورتر است و احتمالا با نام HomePod Mini به بازار خواهد آمد. حالا چه هوم پاد 2 و چه هوم‌پاد مینی، احتمال عرضه این محصول در سال 2020 و در رویداد توسعه دهندگان اپل زیاد است؛ به ویژه اینکه خود هوم پاد نیز نخستین بار در WWDC رونمایی شد؛ هرچند که عرضه آن به بازار چند ماه طول کشید.
 
اپل تی‌وی و tvOS 14



در کدهای بتای نرم‌افزار tvOS اپل، اشاره‌ای به یک دستگاه اپل تی‌وی 4K جدید شده است، بنابراین احتمال رونمایی از این دستگاه در WWDC زیاد است. سیستم عامل tvOS 14 نیز به احتمال زیاد در همین رویداد معرفی و در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.
 
سخت‌افزار جدید Mac



همان گونه که گفتیم، احتمال دارد در رویداد توسعه دهندگان اپل، سیستم عامل جدید macOS عرضه شود، به همین ترتیب، می‌توان انتظار داشت که در این رویداد شاهد معرفی یک سخت‌افزار مک هم باشیم. در رویداد سال گذشته میلادی اپل، Mac Pro را معرفی کرد و امسال امکان معرفی مک‌بوک ایر یا مک‌بوک‌پرو جدید یا نسخه‌ تازه‌ای از کامپیوترهای دسکتاپ یا لپ‌تاپ اپل وجود خواهد داشت.
 
 
مرجع : TechRadar
کد مطلب : ۲۷۳۴۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما