کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاثیر ویروس کرونا بر بازار آنلاین مسکن

20 اسفند 1398 ساعت 23:40

روند انتشار آگهی‌های ملکی از ابتدای اسفند امسال با کاهش روبه‌رو بوده است. این در حالی است که آگهی‌هایی که از سوی مالکان خانه‌ها به صورت مستقیم منتشر می‌شوند، پس از کاهش یک‌هفته‌ای، مجدداً روند افزایشی داشته است.


 

آی‌تی‌من- بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های انتشار آگهی در دو هفته پایانی بهمن ماه و دو هفته ابتدای اسفند نشان می‌دهد که در هفته ابتدایی اسفند، روند انتشار آگهی با کاهش چشمگیری همراه بوده که این کاهش هم در آگهی‌های منتشر شده از سوی مشاوران املاک و هم مالکان خانه‌ها دیده می‌شود؛ اما در هفته دوم اسفند، انتشار آگهی از سوی مالکان خانه‌ها مجدداً افزایشی شده، در صورتی که آگهی‌های مشاوران املاک همچنان روند کاهشی داشته است.
 
  
گرچه نمی‌توان کاهش تعداد آگهی‌ها را تنها به شیوع ویروس کرونا در کشور مرتبط دانست و عوامل متعددی در این زمینه نقش داشته‌اند؛ اما در هفته ابتدایی اسفند آگهی‌های منتشر شده از سوی مالکان، بیش از ۳۳۰۰ مورد کمتر از هفته آخر بهمن بوده‌اند. در همین زمان آگهی‌های مشاوران املاک نیز بیش از ۷۵۰۰ مورد کاهش را نشان می‌دهد.
 
در هفته دوم اسفند، آگهی‌های مالکان دوباره افزایشی شده و به میزان هفته سوم بهمن رسیده؛ اما روند کاهش آگهی‌های مشاوران همچنان کاهشی است. بدین ترتیب می‌توان گفت کل روند انتشار آگهی ملکی در استان‌های تهران و البرز و منطقه خراسان، از ابتدای اسفند تاکنون با کاهش همراه بوده است. این روند کاهشی را می‌توان به شیوع ویروس کرونا در کشور، قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF و همچنین نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، نسبت داد.
 
ملک‌رادار هفته گذشته اعلام کرد به منظور کمک به مشاوران املاک و شهروندان، استفاده از سرویس مشتری‌یاب خود را تا پایان سال رایگان می‌کند. بدین ترتیب مشاوران املاک می‌توانند بدون خارج شدن از خانه و حضور در بنگاه‌های ملکی، فعالیت‌های خود را ادامه دهند.
 
با استفاده از مشتریاب، مشاوران املاک می‌توانند درخواست‌های ثبت شده از سوی شهروندان را دیده و با آنها تماس بگیرند. همچنین افرادی متقاصی ملک (خریداران و مستاجران) دیگر نیازی به مراجعه به بنگاه‌های املاک نداشته و می‌توانند با ثبت شماره تلفن خود، در انتظار تماس مشاوران املاک و معرفی موارد ثبت شده باشند.


کد مطلب: 273494

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/273494/تاثیر-ویروس-کرونا-بازار-آنلاین-مسکن

ITMen
  https://www.itmen.ir