۰

استفاده آمریکا از داده‌های موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۳۲
استفاده آمریکا از داده‌های موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند برای مقابله با کرونا
استفاده آمریکا از داده‌های موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند برای مقابله با کرونا
 
آی‌تی‌من- گزارش‌ها حاکی است که دولت واشنگتن قصد دارد از داده‌های موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند، به منظور شناخت بهتر از شیوه گسترش ویروس کرونا و همکاری مردم در زمینه فاصله‌گیری اجتماعی (social distancing) استفاده کند.

فاصله‌گیری اجتماعی اصطلاحی است که برای برخی از اقدامات غیر دارویی کنترل عفونت استفاده می‌شود که توسط مقامات بهداشت عمومی برای متوقف کردن یا کاهش سرعت شیوع بیماری‌های بسیار مسری انجام می‌شود. هدف از فاصله‌گیری اجتماعی کاهش احتمال تماس بین افراد دارای عفونت و افراد سالم است تا انتقال بیماری، عوارض و در نهایت مرگ و میر به حداقل برسد. کارزار «در خانه می‌مانیم» نیز که در ایران برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا راه‌اندازی شده نیز در قالب فاصله‌گیری اجتماعی تعریف می‌شود.

در همین زمینه، کارگروهی متشکل از مدیران اجرایی فناوری و سایر صنایع به تشکیل شده که در جلسه روز یکشنبه کاخ سفید، ایده‌های مرتبط با استفاده از داده‌های موقعیت مکانی را ارایه کرده است. در این کارگروه، علاوه بر مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری، نمایندگانی از دانشگاه هاروارد نیز حضور دارند.

یک مقام دفتر سیاست‌های علم و فناوری کاخ سفید در این زمینه به واشنگتن پست گفت که شرکت‌های فناوری آمریکایی، مدیران این نهاد را تشویق کرده‌اند که به گردآوری داده‌های هویت‌زدایی شده به منظور مدل‌سازی شیوع کووید-19 بپردازند.

کارگروه مذکور در پی آن تشکیل شد که هفته قبل، مایکل کراتسیوس، مدیر ارشد فناوری دولت ایالات متحده در نشستی با مدیران نهادهای فدرال و شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، فیس‌بوک، توییتر، مایکروسافت و آمازون، از آنها خواست که در زمینه مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شوند.

کراتسیوس پس از این جلسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اولویت کاخ سفید تضمین ایمنی و سلامت مردم آمریکا در زمان شیوع ویروس کرونا است و شرکت‌های پیشرو فناوری و پلتفرم‌های بزرگ آنلاین در این تلاش همه‌جانبه نقشی حیاتی ایفا می‌کنند.
 
مرجع : The Hill
کد مطلب : ۲۷۳۵۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما