۰

کاهش شدید فروش گوشی موبایل در پی شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲
کاهش شدید فروش گوشی در پی شیوع ویروس کرونا
کاهش شدید فروش گوشی در پی شیوع ویروس کرونا

آی‌تی‌من- شیوع ویروس مهلک کرونا در دنیا روی همه کسب‌و‌کارها تاثیر گذاشته و در این میان صنعت موبایل نیز مستثنی نبوده است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی CCS Insight، به دلیل شیوع ویروس کرونا طی یک دهه گذشته فروش گوشی در دنیا به کمترین میزان رسیده است. این موسسه پیش‌بینی کرده که به طور کلی در سال ۲۰۲۰ حدود یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دستگاه گوشی به فروش خواهد رسید که این رقم ۲۵۰ میلیون دستگاه کمتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه تحقیقاتی CCS Insight، انتظار می‌رود امسال ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی فیچرفون نیز به فروش برود که این رقم نیز ۱۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت.

بر اساس این پیش‌بینی، بیشترین میزان افت فروش، در طول سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ اتفاق می‌افتد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش فروش ۲۹ درصدی روبه‌رو می‌شود؛ اما انتظار می‌رود وضعیت نابه‌سامان شرکت‌های سازنده موبایل تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت و حتی بر فروش تعطیلات پایان سال میلادی آن‌ها نیز اثر شدیدی خواهد گذاشت.

با این حال موسسه تحقیقاتی مذکور پیش‌بینی می‌کند که وضعیت بازار موبایل، به سرعت بهبود پیدا می‌کند. یکی از دلایل این موضوع، تمایل مردم برای خرید گوشی‌های 5G است. این موسسه پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۰، تعداد ۲۱۰ میلیون گوشی مبتنی بر شبکه‌های 5G فروخته خواهد شد که یک افزایش ۱۰ برابری نسبت به سال ۲۰۱۹ است.

این در حالیست که در سال ۲۰۲۴، فروش گوشی‌های 5G به ۱.۱۵ میلیارد دستگاه خواهد رسید که در ۵۸ درصد کل فروش موبایل در جهان خواهد بود. همین مسئله به احتمال زیاد گویای آن است که در سال‌های پیش رو، قیمت موبایل‌های 5G به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، چرا که امروز سازندگان موبایل صرفاً برای پرچمدارهای خود یک نسخه 5G عرضه می‌کنند یا اساساً پرچمدار خود را با این تکنولوژی تجهیز می‌کنند که از قیمت بالایی برخوردار است.

 
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۳۵۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما