۰

توصیه‌‏های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای مدیریت کسب و کار در شرایط شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۶
توصیه‌‏های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای مدیریت کسب و کار در شرایط شیوع ویروس کرونا
توصیه‌‏های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای مدیریت کسب و کار در شرایط شیوع ویروس کرونا

آی‌تی‌من- بنا به اعلام نصر کشور، با توجه به تنوع کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و تنوع مشاغل آن، توصیه می‌شود حداکثر دورکاری رعایت و برنامه ریزی‌های لازم برای تحقق آن انجام شود. تلاش شود که شرکت با ایجاد زیرساخت‌های لازم و مناسب برای دورکاری پرسنل (علی‌ الخصوص برای سالمندان و افراد دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای)، همه یا بخشی از وظایف محوله آنها را تا سرحد ممکن به شکل دورکاری و/یا شیفتی برنامه ریزی کرده و آنها را به دورکاری تشویق کنند. در هر حال، رعایت مواردی مانند فاصله گذاری الزامی‌است.

این سازمان افزوده است: تصمیم گیری در خصوص شروع یا عدم شروع فعالیت و همچنین روش شرکت در این شرایط، حسب نوع کسب و کار توسط مدیریت ارشد شرکت (بر اساس موارد اشاره شده) اخذ و اعلام می‌شود.

همچنین توصیه می‌شود با توجه به حیاتی و زیرساختی بودن خدمات فاوا برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، به ویژه در شرایط بحرانی کنونی، توصیه شود که کسب ‏و کارهای ارائه ‏دهنده خدمات، برنامه ‏ریزی فعالیت‏‌های خود را با رعایت اصل «استمرار کسب‏‌وکار» انجام داده، به گونه‌‏ای که به زنجیره فعالیت‌‏های اقتصادی و اجتماعی وابسته کمترین تاثیر منفی منتقل شود.

علاوه بر این، استفاده از تجارب دیگر شرکت‎های داخلی و همچنین توجه به الگوهای شرکت‎های جهانی در این مسیر بسیار سودمند است.

سازمان نظام صنفی رایانه‎ای همچنین اعلام کرده که به زودی بخشی از پرتال خود را به انعکاس این تجارب اختصاص داده تا مستندات گردآوری شده برای همگان قابل دسترس باشد.
 
این سازمان با عنایت به فراخوان پیشین، مجددا از اعضا درخواست کرده که مشکلات کسب ‏و کاری خود ناشی از بحران کرونا را به دبیرخانه منعکس کنند تا جمع ‏بندی شده و از طریق مراجع ذی‏ ربط پیگیری شود.
 
نصر کشور اعلام کرده که اعضای شاخه فروشگاهی تابع دستورالعمل‌های وضع شده توسط اتاق اصناف خواهند بود.

 
کد مطلب : ۲۷۳۵۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما